riot grrrl revolution

2009-12-14 10:05:37

Film från 2007, av Jamie Babbit (l-word, but I'm a cheerleader, Gilmore girls mfl)
Filmen handlar om lesbiska Anna (Melonie Diaz) som jobbar i reception på en klinik för skönhetsoperationer.
En kväll möter hon Sadie (Nicole Vicius), som indroducerar henne för c(i)a, en grupp med radikala feminister som hjälps åt att sprida sitt budskap genom ett zine, manifestationer och div andra halvt olagliga grejer.
Anna känner en stor gemenskap och kanske med med Sadie, som dessvärre har en mycket äldre flickvän som hon inte kan/vill lämna.

Bra musik, viktiga åsikter, riotgrrrrl revoloution på hög nivå! Jag gillade filmen skarpt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Skriver upp i min lista över filmer att se :) tack för tipset.

Din header blev skitfin! :) ska kika på bloggen imorgon bättre då jag är vid en dator så jag kan se bakgrunden. Puss!

2009-12-16 @ 01:29:45
URL: http://pumlans.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: