det där med att vara stark?

2009-11-10 10:42:47
Jag får många kommentarer från läsare men även från mina vänner, när de hör och läser om mitt liv och de påstår att jag har varit/är så stark.
Huh? Stark? Var då? Det enda jag har gjort är att överleva.
"Åh, så modig du är!"
Nejdu, det sista jag har varit är modig, för jag vet att hade jag haft MOD hade jag inte idag suttit och skrivit detta, jag hade använt det åt helt fel håll.
Jag var för svag för att säga något om mobbingen. Jag var för svag för att hindra mej själv från att halvt svälta ihjäl.
Jag var för svag för att låta bli att dagligen skära mej.
Jag har suttit fast i diverse beroenden, om så inte något olagligt.
Vart ligger min styrka vill ni påstå?
Självklart säger jag tack och bock, men jag förstår inte.
Vad är det jag har gjort som gör mej så stark.
Skulle jag kalla mej något så är det möjligvis envis, för att jag inte velat ge upp fast jag låg på botten.
Eler möjligtvis feg.
Samtidigt bottnar det inte bara i feghet att jag inte för länge sen bara gjorde slut på allt, utan ett visst hopp om att det faktiskt fanns en ljusning.

Om ni bara visste hur liten och svag jag ofta känner mej...

Kommentarer
Postat av: jonas

hur du är är du ett galet tokarsle:) och det är en fördel:) puss

2009-11-10 @ 11:07:58
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Bejbi Lus

Vet precis vad du menar.. "du har ju vart med om så mycket, å stått ut å bla bla bla... å folk tycker att jag e så duktigt å INTRESSANT!! med mitt stag, å allt e så fantastiskt vad de kan läkarna å massa annan shit...för mig är de inte "intressant" bara ett nödvändigt stort ONT! Ibland tror jag inte folk tänker på hur de de säger kommer ut å hur de känns för en...



<3<3<3

2009-11-10 @ 12:21:59
Postat av: marielle

tycker du inte att det är en styrka då? att sluta skära sig trots att man gjort det varje dag eller att INTE svälta ihjäl sig och totalt byta vanor från nada näring? tycker du inte att det är att vara stark...? för fan va enkelt det är att bara ge upp... men det gjorde inte du å gör fortfarande inte!

love you!

2009-11-10 @ 17:31:38
URL: http://ellieloo.blogspot.com
Postat av: maria

marielle, jag antar att du har rätt. och en annan människa som gått igenom samma sak skulle nog jag anse vara stark, men jag kan bara inte se det hos mej själv!

love u

2009-11-10 @ 17:35:42
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Andie

Varför jag säger att du är stark är just pågrund av att du faktiskt har överlevt både mobbingen och svälten. Jag tycker att du är stark för att du NU har börjat berätta om hur du har haft det. Det handlar inte om att du inte var stark när det skedde utan att du faktiskt kämpade vidare och trodde och hoppades på en ljusning och att du NU vågar visa vad du har genomgått och vad du har tagit dig igenom för att bli den person du är idag.

2009-11-10 @ 20:52:17
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: maria

tack andie, det kan jag väl faktiskt hålla med om :)

2009-11-10 @ 20:55:09
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: