Jodi Picoult

2009-11-13 12:58:54

Känner att ja g måste skr iva ett inlägg tillägnat den helt fantastiska författaren Jodi Picoult. Hon har bland annat skrivit den nu bioaktuella Allt för min syster, vilket var den första av Jodis böcker som jag läste.
Har sedan dess hunnit med Försvinnanden, en bok på drygt 500 sidor som tog mej två dagar att läsa, för man helt enkelt inte kunde slita sej ifrån den.
Nästan bok var Skulden, ännu en helt otroligt bra bok. man glömmer nästan bort att leva i övrigt när man läser hennes böcker, man vill inte lägga ifrån sej dem. Man dras nästan direkt in i handligen, målar upp en bild framför sej, man lär känna karaktärerna och vill hela tiden veta mer om hur det går. Nästan så man kan bli lite besviken när boken tar slut.
Jag håller nu på läsa hennes senaste bok 19 minuter. Jag har varit lite seg på att läsa den, inte för att den är dålig, absolut inte, utan för att jag mest gjort annat och inte börjat läsa föränn jag varit för trött. Men jag vill påstå att den håller samma klass som tidigare böcker.
Hon har även skrivit Den tionde kretsen, men den har jag ännu inte läst, det får bli nästa projekt och jag tvivlar på att jag kommer bli besviken.
Jag rekomenderar alla att läsa hennes böcker, ni kommer inte att ångra er!

Kommentarer

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: