julhysteri

2009-11-23 21:47:35
Jessica tyckte att jag skulle blogga om att julen kommer alldeles för fort och hugger oss i ryggen men jag gör istället så att jag utvecklar det där med att den kommer för fort.
Samhället har verkligen blivit julhysteriska, redan i oktober kommer julpapper, pynt och diverse julgrejer fram i butikerna. Man har kunnat köpa glögg ett tag nu och reklamerna pumpar fram jultips, önskelistor och liknande.
I OKTOBER!?!
Själv vägrar jag göra nåt som har med jul att göra innan första advent.
Eller okej, köpa julklappar kan man ju börja med innan, både för att slippa stressa och för att slippa lägga ut alla pengar på en månad. Men resten? Hallå, känns det inte lite tidigt att inhandla massa jultrams tre månader innan. Vart finns julstämningen då?
Jag pyntar iofs inte, jag brukar faktiskt inte ens sätta upp julgardiner för jag tycker det är så onödigt att fixa med en massa trams bara för en kort stund, men jag har full respekt för dom som gör det. Bara jag som tycker att julen ör överskattad.
Som icke-kristen vet jag inte ens varför jag firar jul och jag tror många andra tycks ha glömt själva grunden till julen och firar bara "för att man ska".
Jag tycker iaf att julen är sjukt överskattad.
Nåväl, det är första advent till helgen, då kanske jag köper lite julpapper och klunkar lite glögg.

Tycker du att julhysterin har gått till överdrift?

Kommentarer
Postat av: Dessan

Hej :) Behöver du en ny design? Kika in hos mig och mina designer!



PS! Ser du detta som reklam? Då ber jag om ursäkt och lovar att inte komma tillbaka igen :) Kram

2009-11-23 @ 22:10:52
URL: http://thegreatpassion.blogg.se/
Postat av: jonas

ja verkligen

2009-11-23 @ 22:23:03
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Andie

Jag håller med dig om att det är tråkigt att julprylarna kommer fram i oktober. För det förstör ju stämmningen. Själv är jag dock en jul-skata ju mer det glittrar och glimmar desto gladare blir jag. Men att butikerna börjar så tidigt tycker jag inte om.

2009-11-24 @ 01:02:02
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: