tatueringar

2009-11-09 13:46:55
Min kära vän Andie gav mej lite bloggtips igår, bland annat att jag skulle skriva om mina tatueringar, så jag kör på det.
Jag tänkte börja med att skriva om två av dem som har mest betydelse för mej, även om alla har viss betydelse.
Den första jag gjorde, för tio år sen (jisses vad tiden går) är älvan som sitter på höger skuldra.
Älvor har alltid fascinerat mej, var nog därför det blev min första.
Min vän Sarita ritade teckningen åt mej, det är jag tacksam för, den blev otroligt fin. Det finns en viss symbolik i bilden, det jag anser representade mej. Nakenheten stod (står?) för sårbarhet, hornen och svansen för destruktivitet. Eller ja, kanske inte enbart destruktivitet utan även den del av min personlighet som kunde (kan?) bita ifrån och stå upp för mej själv.




Den andra tatueringen är den sista jag gjorde. Hittade bilden av en slump och kände direkt att den var JAG. En mager, sjukligt blek flicka med ett handikapp. Hon är också synligt trasig, med handen som sticker ut från bröstkorgen.
Det kanske känns överflödigt att skriva att jag gjorde denna tatuering när jag var anorektisk, bilden talar väl för sej själv.

För mej är det viktigt att det jag tatuerar har en viss betydelse, om än bara något litet. Det behöver inte heller vara helt uppenbart för andra vad den står för, bara man vet det själv. Sen om man vill förklara dess betydelse är ju valfritt.

Kommentarer

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: