Puffen har talat

2010-08-02 15:08:17
Hejhej, det är jag som är Puffen och nu ska jag berätta om när jag fick till tant doktor.
Mina mammor upptäckte att jag hade ont i min lilla tass och såg att min sporre var trasig och det var inflammerat.
Det gjorde massa ont och jag blev arg när dom grävde runt där jag bet mammas finger. Kunde lixom inte hjälpa det.

Mamma bokade tid hos vetrinären och vi åkte dit nån dag senare.
Här sitter jag så snällt och väntar på en doktor. Mamma tog min vikt oxå och eftersom jag inte skäms för nåt kan jag avslöja att jag väger 6.15 kg. Det ni!

Tydligen var det nån vovve (alt kissemjau) som var sjukare än mej så jag fick vänta en halvtimme, men lika nöjd var jag för det. Jag hade ju ingen aning om vilket hemskt öde som väntade mej. Jag sa till mamma att doktorn fick göra vad hon ville bara hon gav fan i min tass. Lyssnade hon på det? Knappast. (Tack för den mamma)

Nåja, en brud var å klämde runt på mej och bestämde att hela sporrren skulle dras bort. Ursäkta vad sa du nu? DRAS BORT!? Nähäru.
Dock hann jag inte ssäga emot så mycket innan bruden anföll mej med en spruta och sen var allt mycket dimmigt
Jag låg på det där bordet, men mamma kunde inte fota då för hon var tvungen att hålla reda på mej.
En tant Doktor började peta på mej och slita sporre i sjuttiotolv delar, men jag var så väck så det har mamma fått berätta för mej.
Den dumma bruden blev snäll och passade på att klippa mina klor medan jag var utslagen, sen klippte hon en tova som ingen hade fått röra innan, den var faktiskt på tok för nära apparaten för att en sax ska vara behaglig. Sådeså. Lite manlighet måste jag få behålla.

Bruden lindade in min krigskadade tasselitass i ett ton bandage och avslutade lite klämkäckt med ett rött strechigt bandage. Jag blev Puffen med rösa klumpetassen. Snyggt. Not.
Men jag fick sympati så man får väl se det från den ljusa sidan.

(Här tillägger mamman att Puff nu äter antibiotika, insmygd i korv/ost/dylikt men det vet inte Puff så skvallra inte)

Jag fick en vakna upp-spruta men jag var skapligt seg resten av dagen. Men det gör inte mej nåt, jag tycker om att sova. sådeså.

Liten trött klumpetass

Väl hemma fick jag mindre bandage och god sömn

Peace out!!

Kommentarer
Postat av: Andie

Åh vad tapper Puffen var! Hoppas att allt läker som det ska. Och Puffen måste ju återkomma som gästbloggare här för inlägget var klockrent!

2010-08-02 @ 21:40:10
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

haha jag ska säga det till honom men han ställer säkert upp, han gillar att synas :P

2010-08-02 @ 21:42:15
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: