könsbyte

2010-01-01 02:43:14
(från gamla bloggen)

Jag har länge funderat på en sak, just ang könsbyte. Jag har absolut inget emot det, det är ett fritt val, men just det där "jag är född man, men har alltid känt mej som en kvinna".
HUR vet man det? Om man är född som man, hur vet man veta hur det är att vara som en kvinna? Eller snarare, hur vet man vad det är att vara motsatsen till det man är uppfostrad som?
Jag har en fem år äldre bror så som barn var det väldigt mycket pojklekar för mej, typ bilar, krig etc, men jag har ändå inte känt mej som nåt annat än...mej? Jag lekte iofs med dockor oxå, det var lite av varje. Men jag har aldrig känt mej "som en flicka", jag har bara känt mej som mej, som råkar vara flicka.
Hur kan man känna sej som ett annat kön, utan att ha varit det? Hur vet man då hur ett annat kön ska känna sej?
Är man en liten pojke som växer upp med en längtan att leka med dockor? Eller en liten flicka med krigslekslängtan?
En man med läppstiftslängtan? En kvinna som gillar kalsonger?
Jag har bara svårt att förstå. Vad är det som gör att man känner sej som ett annat kön?

Hur tänker ni?


Kommentarer
Postat av: dorion

jag kan ju inte direkt tala från egen erfarenhet men känner folk som har passerat gränser eller som balanserar på den så att säga... man kan inte avgöra vad som är "flicka" och vad som är "pojke" men känner man att det är fel, och man vill ha något annat så är det bara så. sen om det verkligen är rätt i slutändan kan bara tiden avgöra för den personen när den väl har passerat gränsen, men då är det för sent att byta tillbaka.

2010-01-07 @ 00:29:46
URL: http://www.daredesign.se
Postat av: mary

så sant sant. anledningen till att jag la in texten igen är tt jag håller på att jobba med en fortsättning

2010-01-07 @ 00:44:57
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: