Shutter Island

2010-07-16 14:43:59
Efter många rekomendationer kollade jag på filmen Shutter Island häromdagen. Lite avigt inställd till Leonardo DiCaprio men tänkte att det fick duga ändå.
Men ja. Vad ska man säga om filmen. Det är knappt så jag kan beskriva vad den handlar om.
Teddy Daniels (DiCaprio) och hans kollega Chuck (Mark Ruffalo) åker till ett mentalsjukhus på Shutter Island för att undersöka försvinnandet av en patient.
Saker och ting spårar ut, handlingen hoppar fram och tillbaka, mellan dröm, fantasi, verklighet, nutid och dåtid.
Filmen är 2 timmar och 12 minuter. De sista typ 5 minuterna innehöll nån form av logik. Okej, jag gillar filmer med en bra twist på slutet, en helomvändning men denna var too much. Jag hängde inte med alls.



Har du sett Shutter Island och vad tyckte du?

Kommentarer
Postat av: Lilly

Den var för sjuk för min del.

2010-08-04 @ 20:56:28
URL: http://bdbsucks.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: