Pure hatred

2010-03-22 14:25:04
Usch vad jag inte gillar hur mycket man fortfarande kan påverkas av det förflutna.
Kände mej glad och nöjd imorse, tills jag läste tidningen och det handla om min högstadieskola.
Vandalisering. Jahopps. Min enda reaktion var:
"Den där skolan borde jämnas med marken och sen cementeras över. Punkt"
Hade ingen lust att ge mej in på en lång förklaring om varför så jag lämnade det med att baar säga att jag hatar stället.
Men jag lämnade det inte. Jag har tänkt på det sen dess, minnen har sköljts över mej, gjort mej totalt matt i huvudet. Av ilska, av hat.
Jag önskar att jag fullt ut kunde lägga det bakom mej.
Självklart tar jag ut dessa dåliga tankar och minnen över mej själv, eller snarare min kropp så jag har återigen en "tjockdag".
Varför gör man så? Vart finns logiken i att jag skulle bli smällfet över en natt för att folk var idioter mot mej för över tio år sen?
Jag försöker mota bort känslorna, men jag lyckas inte helt.
Känner dock inte att jag behöver ta till drastiska åtgärder heller. Kanske kan få vara lite ledsen idag så känns det väl bättre imorgon.
Men jag hatar det stället. Och jag hatar sällan och lite

Kommentarer
Postat av: Jonas

glöm inte mn kärlek till dig:)

2010-03-22 @ 15:57:00
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: mary

Glömmer jag aldrig Jonas

2010-03-22 @ 16:03:25
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Mariesan

Kom ihåg vad jag skrev i smset igår när vi pratade om det! Du har kommit långt och är starkare nu och man får ha dåliga dagar utan att det påverkar resten av dagarna som kommer, efter varje dag kommer en ny dag med nya möjligheter=) <3

2010-03-23 @ 14:35:54
URL: http://systerharry.com
Postat av: mary

söt mariesan, det smset räddade min kväll. Tror jag behövde påminnas om det, fast jag egentligen visste det. <3

2010-03-23 @ 17:19:35
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Only Me

Ledsen är bra. Grina ögonen ur sig ännu bättre. Man FÅR tycka galet synd om sig själv Mary.... Hur mkt som helst.

(Mommy har tagit "2 Dr Mary" och har svårt att hitta tangenbordet)



kärlek

2010-03-24 @ 06:01:01
URL: http://onlymememe.blogspot.com/
Postat av: Fredrika

Där gick jag också. Vi var 5 stycken ur klassen som flydde hals över huvud redan efter första året. Den skolan tillsammans med Castor lär toppa ligan för sämsta skolor i länet... Att jämna den med marken vore antagligen ända lösningen, skiten går ju i arv till yngre elever kändes det som./Kusinskusinen

2010-03-24 @ 16:37:25
Postat av: Anonym

Fredrika, det är helvetet på jorden och du ska vara så glad över att du/ni flydde. Otroligt smart gjort av er. min syster gjorde samma sak och jag bara önskar att jag hade varit så smart oxå.

och ja, det verkar ju inte bättre än att det bara fortsätter. helt tragiskt.

2010-03-27 @ 14:15:57

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: