3 augusti

2010-11-14 19:18:40
Det slog mej just att 3 augusti gick förbi mej i år. 3 augusti var för mej en vanlig dag, äntligen.

3 augusti 2000 var första gången jag skadade mej för mycket. Första gången mina självskador krävde stygn. Första gången jag åkte ambulans och polisbil.
Även första gången jag var inlagd.
3 augusti slogs dörrarna igen bakom mej.
Tre dagar på ett sjukhus, med okänt folk.
I ett helt annat land.
Den 3 augusti blev jag inlagd på Lewis Gale Center for behavioural health, i Salem, Virginia.

Många år av skuld och skam följde därefter.
Lång tid gick åt att försöka bygga upp vänskaper och framför allt förtroende igen.
Denna dag var varje år en plåga för mej, länge var alla minnen så skarpa.

Det har tagit mej lång tid och en hel del terapi att släppa detta. Även om minnena finnns kvar så gör de inte längre lika ont.
Jag ser på ett annat sätt på det beteende folk inblandade hade mot mej.
Det dåliga samvetet som plågade mej har mattats av och jag kan på ett annat sätt se omständigheterna som ledde till detta "missöde".

Det var så skönt att i år kunna inse att "hey, det är 4 augusti och jag kände inget alls igår".
Life goes on

(och nej, jag är inte efter retarded och tror att det är augusti nu, jag har bara valt att inte skriva om det förän nu)


Kommentarer
Postat av: Andie

Ser du hur stark du är?! Jag blir så stolt över dig!

2010-11-14 @ 21:00:05
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Saari

Jag vet inte om jag hade orkat det du gick igenom den där gången. En av de värsta sakerna jag kan tänka mig är att ligga på sjukhus i ett annat land, oavsett orsak. 10 år har gått men det märks att det var så svårt för dig att stygnen du fick då sitter kvar rent psykologiskt. Skönt att dagen gick dig förbi utan svårigheter detta år. KRAM.

2010-11-22 @ 21:59:50
URL: http://dissociativ.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: