Dag1-presentation

2010-11-17 10:28:42
Dags att presentera mej. Det är då jag som är Mary Bary Boom Boom (tack för det namnet plupp :)).
Jag är livsfarligt nära 30 bast och bör alltså snart skaffa tandproteser, rullator och andra bra tantsaker.
Född och bor i umeå men var på vift ett tag oxå. 2004-2005 bodde jag i Göteborg och 2005-2008 bodde jag i krylbo.

Är nu tillbaka i Umeå och trivs igen. Önskar bara man slapp klimatet då jag verkligen hatar kyla. De som känner mej vet vilken grad av hat jag hyser för kyla och vinter.
Jag har hunnit med att gifta mej och skilja mej oxå, dock var ett ett mycket cleant uppbrott och vi är fortfarande väldigt bra vännner.

Andie hade tagit upp detta med diagnoser så jag kan ju göra det med. År 2000 blev jag diagnostiserad med borderline och vad jag vet så gäller det ännu. På mitt senaste sjukintyg stod det Ångestsyndrom-blandad (huh?) och ospecifik ätstörning (jojo, väldigt ospecifik va?).
Har även genomgått en utredning för aspergers men passed the test.
Som tidigare nämt så tycker jag att diagnoser kan vara ointressanta. Visserligen kan man få bättre hjälp när ens problematik har ett namn men sorgligt nog kan alltför många "bli" sin diagnos. That's not me.

Jag är envis till tusen gällande det mest, speciellt att överleva. Hur mörkt det än har varit så fixar jag inte att ge upp helt. Time out, visst, men hey, jag lever ju fortfarande.

Mina intressen skriver jag inte nu, det kommer i ett senare inlägg.

Kommentarer
Postat av: Ödmjuka Kaxan/Sussie

På olika vägar har jag hittat hit, jag är redan läsare av Saaris blogg (grattis för resten!)



Jag själv är en ADHD-flata som kämpar på med vardagslivet, som går upp och ner. Mest upp. När inte allt är upp-å-ner! ;) Lite om livet som religiöst sektskadad f.d. maskrosunge finns i min blogg. Men det e inte bara för att få fler läsare som jag nämner det. Har haft div. diagnoser genom åren. MBD, anpassningsstörning UNS, PTSD, och det senaste ADHD...



Jag ville mest tala om att jag gillar din blogg och det du skriver om!



För resten, jag såg att du e facebookvän med en riktigt go kompis till mig... :)



Kram!

Sussie

2010-11-17 @ 17:46:50
URL: http://sweetsussie.posterous.com
Postat av: Andie

Det enda egentligen som är positivt med en diagnos är väl att man förhoppningsvis får rätt medicinering. Men som sagt man är inte sin sjukdom så länge man inte själv väljer att vara den. Man är ju brara människa och försöker klara sig så gott det går med de förutsättningar man har.

2010-11-18 @ 16:34:00
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: