Mount Pleasant

2010-09-28 09:18:03
Vet du var du bor?
Känner du dina granar?
Känner du din familj?


Ungefär så kan man väl beskriva filmen Mount Pleasant.
Tre olika familjer med helt olika liv men som sammanflätas när 6 åriga Courtney av en olyckshändelse sticker sej på en spruta hon hittat på gården i området Mount Pleasant.

Tycket det är jättesvårt att beskriva handlingen i den här filmen. Den måste ses.
Eller måste och måste, inte för att den var sådär "åh hjälp jag DÖÖR så bra film", men dock bra, men den måste ses för att kunna veta vad den handlar om. Jag lyckas iaf inte beskriva så bra.

I rollerna finns bla Kelly Rowan, Camille Sullivan, Shawn Doyle,Katie Boland.
Ja egentligen ingen sädär jättekänd utom kanske Kelly.
(and whyyy did Mary watch this? haha)

Men ja, filmen är värd en titt. problemet är väl kanske attden är svår att få tag på, jag beställde min från Amazon


Kommentarer
Postat av: Ricky

Den verkade intressant.

Jag gillar sådana där dramafilmer när olika människoöden flätas samman pga någon (oftast) hemsk och realistisk händelse. Ta till exempel filmen Crash. Den var rusktigt bra.

Passar då även på att berätta att veckans tio-i-topp på The Movie Dungeon blir just dramafilm.

2010-09-28 @ 10:42:41
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: mary

Ricky: Ja det var den faktiskt. ja, sammanflätningsfilmer är ju det bästa :)



sweet, ska hålla koll

2010-09-28 @ 18:20:27
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: