Svedd

2010-09-18 17:47:05
Har just läst boken Svedd av Sandra Gustafsson.
Det är en psykologisk spänningsroman som hon själv beskriver den och jag kan inte annat än hålla med.

Boken handlar om Helena som befinner sej på rättpsykiatrisk avdelning.
Genom minnen och samtal rullas hela historian om vad som hänt fram.
Boken innehåller kärlek, svek, hat, en trasig barndom.
Sandra beskriver allt detta med en sådant språk att man är helt fast efter första sidan, man sugs in i handlingen och vill veta mer, mer.
Varför sitter Helena där? Hur har Helena haft det?

Har tidigare läst Sandras bok Maskrosungen, som är en självbiografi, men mycket av språket och vissa moment återfinns i denna bok, det märks tydligt att författaren är densamma och hon kan konsten att skriva så orden bränner sej fast.
Detta är inte en bok som lämnar en oberörd. Jag var nästan redo att börja om från början när jag hade läst sista sidan.

Denna bok får alla tummar upp. Alla tummar jag har.

Sen känner jag mej lite mallig över att min bok är signerad av Sandra själv. Höhööh

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Salongerna får köpa in bättre stolar!

2010-09-18 @ 23:42:26
Postat av: maddiiish

iknowiknow, vgjorde där förut men ville testa något annat :) även fast den här ser ut som en 10 åring gjort så är jag faktikst nöjd över den ;D

2010-09-19 @ 01:03:25
URL: http://maddiish.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: