Compartmentalize

2011-12-09 14:26:52
Jane: I need to learn how to compartmentalize.
You know, how do men do it?

Maura:Well, they simply separate everything into isolated compartments.


Precis det jag behöver göra. Separera alla tankar och känslor i fack och lådor, bara spara det som är relevant i nuläget.
Lägga bort dåtid i en låda som inte behöver öppnas just nu, kanske aldrig.
Lägga framtiden i en låda som jag öppnar när det är läge för det, istället för att sitta med den stressen nu.
Inte bara minska tidsfönsret utan faktiskt sortera bort de tankar som inte behöver finnas nu.

Låter det lätt?
Det är det inte. Men det går och jag vet att jag kan.
Öva, kämpa, börja om, sortera.
Jag har gjort timme för timme scheman för hela helgen, ganska lika varje dag, för att få rutin på allt.
Herre min herde vad det är tjat om rutiner från min sida men det är verkligen så viktigt för mig och jag måste verkligen jobba för att upprätthålla dem.
Nåja, det är rutiner.
Vi pratade om lådor och fack.
Sorteting pågår.

Kommentarer
Postat av: Saari

Det låter lätt, men i praktiken är det svårare. Att visualisera tidslinjen på det där sättet underlättar dock lite. Nu måste jag också minska tidsfönstret, ikväll kan jag inte göra mycket mer för kissen och det är lika bra att ha roligt, right?

2011-12-09 @ 16:27:07
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Plupp

När man har fungerande rutiner tänker man sällan på hur viktiga de är. Men när man tappar kontrollen och rutinerna försvinner så inser man verkligen hur extremt viktiga de är!

Det är lätt att rasera bra rutiner men väldigt svårt att återinföra dom. Men precis som du själv skriver, svårt är inte detsamma som omöjligt.

Kämpa på! =)

2011-12-09 @ 17:59:09
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Andie - med Pyret i magen

Jag beundrar dig för att du så ihärdigt arbetar med dig själv. Du ska verkligen ha cred för allt arbete du lägger ner på att skapa dig ditt fyrkantiga liv och hitta en trygghet i tillvaron.

2011-12-10 @ 20:51:37
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

massa tack Andie :)

2011-12-11 @ 20:49:04
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: