Inlåsta ord

2011-12-13 16:05:10
Jag måste verkligen komma igång med skrivandet igen. Jag har börjat teckna igen som ni såg, jag läser flitigt (Slutstation Rättpsyk, sjukt intressant) men skrivandet är...plöööh.
Det blir inget vettigt. Det är inte det att jag inte har något att säga, det finns nog mycket men det kommer inte ut.
Hur ska jag börja egentligen? Ordbajsa i min dagbok, skriva knäckebrödsbloggar tills jag tappar alla läsare eller påbörja ett projekt med en bestämd handling.
Help me out here.
Känsn trist att kreativiteten är inlåst även om små delar börjar komma fram.
Det som är i fokus nu är all DBT, men det skriver jag ju en del om.
Julstressen vill jag inte skriva om, då blir jag mer stressad. Har dock börjat planera och införskaffa julklappar och har bestämt destination:julafton så jag kan andas ut lite där. Det kan säkert bli en bra jul.

Ja jag vet inte, känns som mina tankar är inlåsta på något sätt, att jag inte kan få ut dem i ord. Come on, ge mej nyckeln.

Kommentarer
Postat av: Ödmjuka Kaxan/Sussie

Är Slutstation rättspsyk värd pengarna? Jag menar är det läsvärd för mig som är sjukt intresserad av att få veta om psykvården har blivit bättre sen jag var ungdom och satt inlåst på BUP?

2011-12-13 @ 17:37:50
URL: http://www.odmjukakaxan.se
Postat av: mary

Sussie: svårt att svsra på, för det första betalade jag den inte själv, det är saaris bok och sen, alltså, det handlar ju om tjejer som blir skickade till rättpsyk för att de skadar sig, så att jämföra det med din tid på BUP kan vara svårt tror jag.

men boken i sig är bra och jag tror nog jag skulle lägga pengar å den

2011-12-13 @ 18:14:35
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Andie - med pyret i magen

Min första Blossom Falls bok var en del av mitt KBT schema tro det eller ej, det var lite kämpigt i början (typ de dagarna det tog att få ihop något sammanhängande i huvudet och hitta en skrivguid att följa) sedan gav jag mig bara fan på att få det gjort för att bevisa för mig själv att jag visst kan. Ordbajsa eller skriva fritt/flödes skriva (som det heter i skrivar kretsar) kan vara väldigt effektivt. Vill du verkligen göra något för att få orden att komma så planera in en timme om dagen, det du producerar under den timmen kan vara ett kapitel med nonsens eller en novell eller några dikter men tillslut lossnar det ska du se.

2011-12-13 @ 21:22:50
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Josephine

Mitt råd: schemalägg skrivande. Bestämma vissa timmar du ska skriva om dagen och skriv de timmarna vare sig det blir bra eller inte.



Sen frågan vad man ska koncentrera sig på, måste man välja bara en enda sak?

Själv skriver jag väldigt mycket självutlämnande texter i terapeutiskt syfte som jag inte har ett behov att visa för någon alls, samtidigt som jag skriver andra texter & bloggar & skriver på en roman.

Arbetet delar jag upp efter behov. Bloggen är längst ner på listan. All mängd självbiografiskt text skriva jag iallafall några timmar varje dag och mitt arbete med romanen skiljer sig väldigt mycket åt för skrivandet bara är en del av ett arbete med en roman. Mycket tid läggs på att arbeta upp en mall att jobba kring, syna den dramaturgiska kurvan och allt sådant som också är nödvändigt.



Allt detta sker parallellt och det är för mig den bästa balans jag någonsin haft i mitt skrivande. Det viktigaste är ju att hitta sitt eget sätt, vad som passar just en själv bäst.

2011-12-16 @ 11:59:22
URL: http://missgoldendreams.blogspot.com
Postat av: Sophie

Gillar din blogg:)



Kram Sophie

2011-12-18 @ 15:12:59
URL: http://tweenerpie.blogspot.com
Postat av: mary

Sophie: Tack, vad roligt :)

2011-12-18 @ 18:34:39
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: