gay tjej

2011-02-25 16:39:43
Fick en kommentar om att det med att vara gay inte är speciellt unikt eller intressant i dagens Sverige och jag kan egentligen bara hålla med. Jag vet att vissa av er vill läsa mer om det men jag vet egentligen inte vad som finns att tillägga. Jag har aldrig haft direkta problem med det, alla förutom min trångsynta morfar har tagit det bra.
Sen visst, jag är öppet gay men jag presenterar mej inte som "Mary, jag är gay", så i sammanhang när man bara träffar folk ytligt är det inte alltid det kommer fram.
Jag känner tex inte att det är en nödvändigt sak att ta upp när jag träffar handledare på arbetsförmedlingen och sådant.
Som sagt, jag har inte haft problem med att vara öppen med det och jag tänker inte ens direkt på det som något speciellt, jag ser mej inte direkt som gay, jag bara är.

Kommentarer
Postat av: iida

Jag håller gladeligen med om att det inte är speciellt eller unikt. Mer gays åt folket! The more the merrier, helt enkelt (;

2011-02-25 @ 18:26:00
Postat av: Anonym

ja, nu tycker jag om mig själv efter att ha blivit uppmärksammad i någons blogg som något positivt haha.



Vill nog säga att jag är ganska smart och tänker igenom de flesta sakerna och har extrem självdistans och tycker om mig själv, fast psyk ska utreda mig för borderline hahha feel the ironi.



och det jag vill säga är att jag bryr mig inte om min arbetsledare vet att jag är bi men om de nämner mitt privat liv eller sexliv då flyger jag i taket. mitt privat liv som kanske psykisk sjuk och bi är inget som allmänheten borde veta.



Jag säger inte att jag heter ..... och har självskade beteende. eller att jag är halv gay. Ingenting man gör. min personlighet är mycket mer än just de få sakerna

2011-02-25 @ 18:27:35
URL: http://bettylife92.blogspot.com
Postat av: Lilly

Sånt säger man ju bara ifall folk skulle fråga om ens sexuella läggning liksom. :)

2011-02-25 @ 19:17:00
Postat av: Andie

Det som är intressant i gaytemat är egentligen inte att du är gay utan om du känner av den eviga kampen om att få vara den du är och att inte behöva försvara dig. Tex vad har du för åsikter om pridfestivalen? Om homosexuellas rättigheter att adoptera barn osv. Där i de frågaställningarna ligger det intressanta med att du är gay,vad du har för åsikter om det.

2011-02-27 @ 13:48:13
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

andie:aight, får utveckla det då. haha fast man får ju inte skriva inlägg utifrån kommentarer, det är ju att "hänga ut folk". -dör lite-

2011-02-27 @ 14:22:11
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Vad har det egentligen för betydelse om man är gay eller inte? Det viktiga är väl hur man är som person, inte vad man har för sexuell läggning.

2011-03-01 @ 19:41:59
URL: http://mochride.blogg.se/
Postat av: mary

jaa eller hur :)

2011-03-01 @ 19:42:55
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Andie

Har fröken varit med i någon diskussion ang. att bli uthängd i bloggarnas värld? Men vet du vad, det är helt okej för mig att du spinner vidare på min kommentar och du får till och med länka till mig ;-)



Mochride: Visst är det ju så, men som sagt när man är hetro så ser man ju på saker på ett sätt är man bi, homo eller transa så ser man på saker och ting som egentligen borde vara helt naturliga för alla människor på ett sätt tex, att få adoptera barn osv.

2011-03-01 @ 22:59:29
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

andie: haha jajemen, det var så fånigt att jag bara kan skratta :P

2011-03-02 @ 08:44:56
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: