Prata om B men hoppar över A

2011-02-28 19:47:25
Jao, nu ska jag återigen göra en sån där "uthängning". Bilden under är en printscreen från Jacquelines blogg, där jag diskuteras i kommentarsfältet. Och detta fick mej att fundera lite.

 

Javisst, jag skriver väldigt gärna om mitt liv som friskARE(helt frisk, blir man det?) men HUR ska jag kunna skriva om livet som frisk när sjukdomen inte får nämnas?

Så jag ställer frågan till er. Är ni minsta intresserade av att veta hur mitt liv och min kamp mot -cencuuuur- ser ut nu?
Att skriva ut vikt och mått är dessutom något jag inte gör, enda gången det förekom var under min "ätstörningshistoria" och det var definitivt inte för att romantisera som jag blev mer eller mindre anklagad för, det var helt enkelt den nakna sanningen om just MIN resa ner i träsket.

Det tycks finnas ganska många lagar och regler som gäller för att ens få skriva OM SEJ SJÄLV och jag känner att denna "blogg-kommentarsfält-sandlådementalitetskrig börjar bli a tad too much

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om någon nu vill hänga ut mig så visst. Jag stryker ingen medhårs för jag är en obstinat tonåring. Jag är inte ens vuxen, i mina ögon.



Men jag la ut min blogg och bad henne hänga ut mig. För det är det ända som hon är bra på. Det är endast för att hon ska inse hur korkad och dumt det än är.



Om hon nu inte förstår hur oseriösa mina kommentarer är till henne så är det väldigt ironiskt. När hon tror andra folk skriver saker för de vill ha uppmärksamhet och för dem mår dåligt. Så kör jag också med det, fast på mitt sätt. Jag tänker ett steg längre, det gör jag alltid.



Jag visste att du skulle bli förbannad när jag strök henne medhårs, då hon trodde att jag dissa henne. Med den frågan "vi vet inte ens vad hon heter eller hur gammal, eller var hon bor" Jag är en skåne tös och är runt malmö.

Så det är ganska simpelt att lista ut vem hon är pga av att hon skriver ut sitt namn, stads del och ålder.



Jag står på din sida ofc, hur dum tror du jag är att jag skulle skriva en kommentar till dig att jag tycker detta det du skrev om jag inte hade ett syfte med det. Om du läser nu min blogg vet du exakt var jag menar.



Om jag är under två identiteter på internet eller fler gör det mig opålitlig för du inte vet var du har mig men lyssna här.

Om jag inte skulle direkt skriva det som oseriöst och bara skulle skriva elaka kommentarer och sedan skriva till tjack-lin.



Om jag nu har ganska många vänner med den sjukdomen skulle jag inte bevaka dig, om jag nu inte vet hur det är att må dåligt skulle jag inte skrivit till dig.



Hoppas du förstår mig. Jag skulle aldrig vara elak mot någon som har kämpat sig upp till där du är idag. Jag känner snarare att jag är stolt att du tar det jag skriver på allvar isf att skämta bort det.



2011-02-28 @ 20:31:56
URL: http://bettylife92.blogspot.com
Postat av: Ödmjuka Kaxan/Sussie

För att svara bpå frågan... JAAA! Jag vill läsa om din resa mot ett friskare liv, och hur du lyckas i kampen mot -cencuuuur-! Många behöver se att det går att bli frisk!



Kram!

2011-02-28 @ 20:32:11
URL: http://www.odmjukakaxan.se
Postat av: Anonym

men skit i vad den där personen skriver, det är som att ta en diskborste på allvar.

2011-02-28 @ 20:54:40
URL: http://coffincutie.blogg.se/
Postat av: Saari

Du om någon vet vad som triggar, du om någon vet hur man skriver om ätstörningar på ett byggande sätt. Jag ser inget destruktivt i det du skriver, bara i din historia som du inte romantiserar för fem öre. Många av dina läsare verkar lida av en ätstörning och du har definitivt ett gott inflytande för de som inte riktigt kommit lika långt som du.



Snart ska vi tatuera oss, för att vi lever!

2011-02-28 @ 21:48:36
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mary jag vet att jag kanske inte borde skriva detta. Men tjack-lin är ett troll. Om du inte vet vad ett troll är på internet så är det en person som skriver elaka saker om andra utan att tänka sig för utan gör det för skojs skull.



Jag säger förlåt till dig om jag gjort dig besviken eller ledsen. För jag vill att du ska veta att jag tycker om din blogg och kommer fortsätta läsa den om det går bra.?

Om du inte vill att jag ska kommentera så gör jag självfallet inte det. kramar

2011-03-01 @ 01:37:47
URL: http://bettylife92.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du har missförstått mig helt galet. Ja, vikten och mått är onödiga. Men det behövs som att jämföra nu och då. Det är absolut inte så att jag säger att jag förbjuder dit om mått. Utan det är mer att mer skriva om hur du mår nu.



Jag säger absolut inte jag hatar din sjukdoms historia för det står nummer i den. Men det blir lätt överdrivet, om en liten tjej på 12år skulle hitta hit och hade början på en ätstörning och hon skulle kollat måtten och tänkt jag måste ha så 'små' mått.



Det jag menade faktiskt, som var mitt syfte. Din vikt och hur du mår är ditt största problem. Men att skriva om det är att vara frisk, att skriva om att vara normal viktig utan att känna sig som ett träsktroll. Det var det jag menar.

Har min sjukdoms historia under självskade beteende, för det är en del av mig. Samma sak är anorexin en gammal vän till dig.



Jag vill att du ska skriva om din vardag, hur du känner för maten, hur du tänker angående viken. För det är viktigt, jag skickade hit en vän som jag också har skrivit om och sa LÄS!



för din blogg är inte proand det är after life.

2011-03-01 @ 15:26:27
URL: http://bettylife92.blogspot.com
Postat av: Jacqueline

Uhhhh, blanda inte in mig i det där. Att det psykfallet skriver om dig i mitt kommentarsfält kan inte jag hjälpa och har ingenting med att göra.



STÖN. Dessutom förstår hon inte definitionen av internet-troll. Det är inte alls att "vara elak". Det är (DU vet säkert detta men jag förtydligar ändå) en påhittad person och/eller person som skriver någonting enbart i syfte att åstadkomma en icke-konstruktiv respons. Såatt...

2011-03-06 @ 19:41:44
URL: http://luppbrittaaset.blogspot.com
Postat av: mary

Jaqcueline:det vet jag att du inte har med det att göra men ville förtydliga framifrån skärmdumpen kom.



jao hon är ju som hon vart

2011-03-06 @ 19:44:38
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Saga

Din bloggsvar är nere och förstör din sida just nu... kanske ska titta på någon som fungerar bättre? Typ:

Http://www.valresultatet.se

Onödigt att din blogg ska behöva se ut som skräp, och vi vill ju kunna ställa frågor :)



Jag bytte nyss med... supernöjd!

2011-05-28 @ 16:43:08

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: