Alive

2011-01-20 13:14:38
Jag lever, men är inte alltför aktiv i internetvärlden.
Har en paus från livet mer eller mindre, jag tycks ha krockat med en betongvägg. Den dök upp från tomma intet och knockade mej helt ur kurs.
Har inte bott hemma på hela veckan, åker bara hem då och då för att mata/klappa katterna men har fått bra hjälp med det med. Måste snart hem och spendera mer tid med dem, men de blir iaf omhändertagna bra nu.
Mycket kan man ta paus från men djuren är ett ansvar man måste ta, på ett eller annat sätt.

Annars jobbar jag mycket på att skapa bra rutiner och känna mina egna gränser.
Mat, sömn och vardagsromantik kan nog beskriva veckan, med små inslag av ångest och hopplöshet men jag lär mej hantera det bättre och bättre.
Trots att jag känner mej helt slut känner jag mej ändå stark i mej själv, jag kan ta hand om mej själv trots att det är tugnt.
Jag längtar efter värme och ljus. Varma sommarkvälalr med ljumma vindar.
Solsken. Jag behöver solsken!

Hade en vän på besök igår, vi pratade om allt och inget. Jag fick perspektiv på vissa saker, men kvällen blev tung ändå, men jag är inte längre gjord av porslin, jag hittar mer och mer min inre styrka. Det handlar bara om hur man väljer att hantera saker, göra det som man vet är bäst för en själv och som tidigare nämnt, känna av sina egna gränser.
Jag hävdar fortfarande att detta kommer bli mitt år, även om början har varit kämpig.
Jag ger inte upp.






Kommentarer
Postat av: Andie

Jag vet att du är stark vännen och jag vet också att det här är ditt år!

Jag hoppas att du kommer att må bättre snart och att livet kommer kännas mindre tungt. jag kan hålla med dig om att det inte vore helt fel med vår nu är less på halkan och kylan = blä.

Vill du maila är det bara tuta och köra You know you can lean on me...

2011-01-20 @ 15:04:48
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Saari

Du känner dig själv så otroligt bra numera verkar det som. Vad du visat mig nu den sista tiden är en vag självrespekt som jag hoppas växer mer, för du förtjänar det! Att du lyssnat på dig själv och känt dina gränser. Väggen dök upp, du slog i, nu letar du lösningar. Nu letar VI lösningar. Jag är här och tänker inte gå någonstans.



<3

2011-01-20 @ 15:29:37
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej,

Känner mig jätte dum. Men jag håller på med en uppgift i skolan om hur media påverkar människor. Jag har valt att jobba med Det smala idealet media framställer. Tänker fråga vad du tycker om det? Hur du hamnade i din sjukdom, hur du nu är på väg mot förbättring? Tänkte om du kunde berätta din historia helt enkelt. Förlåt att jag tränger mig på.

Mejla mig om du har lust att ställa upp.



Hoppas att du mår bra och allt går bra för dig i framtiden. All lycka från Anna i Göteborg.



([email protected]

2011-01-21 @ 05:46:14

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: