fyrkantigt

2011-11-05 11:16:53
Andie:fortfarande levde det "fyrkantiga livet" (schemaliv) efter flera år så om man verkligen vill så kanske just schema fungerar.

Min förhoppning är ju att kunna leva ett fyrkantigt liv men utan att ha scheman, att det ska bli så pass inrotat att det kommer naturligt.
Att kunna följa tider, planera lagom men utan att ha det på papper.
Givetvis kommer jag använda mig av scheman så länge det behövs, men som sagt förhoppningen är att jag ska klara mig utan.

Well, kort om det, för att svara på en kommentar

Kommentarer
Postat av: Andie - med pyret i magen

Självklart förstår jag ju att dina förhoppningar är att kunna leva utan ett schema det jag ville skina lite ljus på är att inte sluta med schemaläggandet för fort för då är risken att man faller tillbaka i dåliga mönster mycket större. Vilket jag har gjort och jag får inte riktigt till det längre än hur mycket jag försöker. Man ska säga till sig själv att ge det 2 år eller mer innan man börjar tumma på reglerna vilket är lättare att säga till sig själv än att genomföra.

2011-11-05 @ 18:30:08
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Sandra Störd

vilket random sammanträffande. har precis börjat med schema och kommer in på denna bloggen och läser detta.

för mig har vardagen blivit så jädra mycket bättre med ett planerat veckoschema. vardagssysslorna börjar falla på plats när jag kan kollar på ett papper och bli påminnd vad man ska göra. saker som att sova, äta ,duscha, faller helt plötsligt på plats :)

2011-11-05 @ 23:56:19
URL: http://sandrisstar.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: