The countess

2011-11-06 11:23:08
Såg the Countess igår, filmen om Elizabeth Bathory.
Mycket vacker film, språket, ljuset, scenografin. Allt.
Nu var väl kanske Elizabeth inte en helt stabil kvinna men otroligt fascinerade.
Man blev gripen av filmen redan efter några minuter, sånt är väldigt bra, då kännner man att det är en film man vill se klart.


Rekomenderar typ alla att se filmen, den är klart sevärd. Tänker inte skriva mycket mer om handlingen, läs historian om Elizabeth, det säger det mesta.

Se trailern om ni vill, jag rekomenderar att bara dra igång filmen istället.






Kommentarer
Postat av: Andie - med pyret i magen

Jag kommer ihåg att jag tyckte att den filmen var lite långdragen och inte alls lika våldsam som jag hade hoppats på, eftersom jag har hört att Elizabeth Bathory var en mycket grym kvinna vilket jag inte tyckte framgick så jättemycket i just den här tolkningen av historien.

Men det är en helt okej film non the less.

2011-11-06 @ 20:55:29
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

det enda jag visste om filmen var ett den var "väldigt bra" och "sjukt vacker" så den höll för mej

2011-11-06 @ 21:03:25
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: