Rutiner

2011-10-19 18:38:49
Trots att jag har varit hemma i två veckor så har jag inte helt vant mig vid rutinerna. Det finns varken lunch eller middag färdig på ett visst klockslag här.
Ingen kommer med min medicin på morgonen.
Jag måste lära mig att ta hand om sådant själv nu.
Jag vill väl inte påstå att jag är helt hospitaliserad men ibland är det nästan så.
Jag kan lätt känna mej otrygg utanför avdelningen, jag kan sakna det faktum att det alltid fanns en personal i närheten.
Gällande självskador så spelade ju det ingen roll vart jag var, det var ju faktiskt mest på avdelningen jag skadade mej.
Men misstolka mej rätt nu, jag har ingen önskan att bli inlagd igen, det är inte så, men det är en omställlning att komma hem efter två månader på vårdavdelning.
Det kommer säkert. Dag för dag.
Jag lever timme för timme.
Jag lever

Kommentarer
Postat av: Josefin

Sv: Jag är väldigt fixerad vid min vikt, så jag har verkligen mått jättedåligt av den viktökning som mitt intag av Seroquel har resulterat i. Jag är så oerhört glad över att jag håller på att trappa ut den.

2011-10-19 @ 23:34:06
URL: http://myfriendsareinmyhead.wordpress.com/
Postat av: Bara jag..

Jo jag känner igen mig i det där. Jag var själv inlagd 3 månader i sträck. Och det var läskigt, jobbigt, svårt, tungt och ja ovant liksom att komma hem igen. Utan rutiner, utan att det alltid fanns någon (personal) där. Men det är som du säger, det kommer. Man tycker det känns as svårt och knasigt när man är mitt uppe i det (även om man inte vill tillbaka till avdelningen) men så går dagarna och vardagen blir mer lätthanterlig liksom. Det kommer.

Hoppas det går bra! Kram

2011-10-20 @ 13:05:07

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: