Blossom Falls- Från första stund

2011-09-20 18:14:55
Blossom Falls- Från första stund är en ungdomsroman skriven av Andrea S Vessman, det är även hennes debutroman. Det är första delen ur en triologi.

Från första stund handlar om att vara annorlunda men att kärlek kan övervinna allt om den är stark nog.
Jag gillar hur storyn byggs upp, med små hintar om hemligheten som boken baseras på.
Nyfikenheten driver en vidare i läsandet. Smart val av Andrea att inte avslöja det för tidigt

Jag brukar ibland vara tveksam till att blanda olika språk, Andrea använder sig mycket av ordet "soft" och andra engelska ord såsom "armybrats" och "cool", men i detta fall tyckte jag att det funkade. Det kan ibland lätt bli Linda Skugge-varning men Andreas språk i övrigt är så pass bra att hon kommer undan med det.
Om jag ska säga något negativt om boken så är det väl att jag ibland kände att vissa repliker bara var utfyllnad och det hade funkat lika bra utan dem.

Jag är helt klart peppad på att läsa fortsättningen, i boken Ur andra ögon.
Det som var lite synd med boken var att det uppenbarligen blivit något fel med tryckingen då många ord hade bindestreck mitt i en rad, som in-te, ku-nde, osv.
Jag rekomenderar boken ändå och även om den klassas som ungdomsroman så ser jag inte att vuxna inte kan läsa den.

LÄS!

Kommentarer
Postat av: Andrea S. Vessman - Författaren alltså

Tack för recensionen av boken! Kul att du gillar den och ser fram emot nästa del i serien (psst... som förövrigt kommer bli längre än tre böcker ;-) ), synd att tryckningen mongade sig dock.

2011-09-20 @ 20:36:23
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: evelina

Jag blev förtjust i den här berättelsen som författarinnan delar med sig åt oss i boken. När språket är vackert så gör de där små bindesträcken så lite. Det är inte det jag minns som helhetskänsla av från första stund.

2011-10-17 @ 18:34:21
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: