Perm

2011-09-24 16:35:07
Home sweet home.
Till imorgon eftermiddag.
Så, hur ser planer för utskrivning ut då?
Ingen aning. Vissa dagar känns det nära, vissa dagar tror jag att jag kommer vara inlåst för alltid.
Jag vet att det måste gå långsamt men ändå inte för trögt.
Läkaren verkar tro mer på mina förmågor än jag själv gör, men det är väl oftast så, man tror inte på sej själv så mycket som man borde.
En del av mej kan knappt vänta på att bli utskriven medan den andra delen är livrädd.
Kommer jag att klara det?
Antagligen, men det kommer bli tufft i början.

Vilket ordbajs.



Kommentarer
Postat av: Saari

Det är fan inte lätt att bli utskriven när man varit inlagd så länge. Alla rutiner är fucked up, men det kan ju jag stå för till en början. Göra mat på rätt tider och komma ihåg att ta mediciner och... när den dagen kommer ska du vara redo, helt enkelt. Och det kommer du bli! Bra att du tänker på det här men hold your horses, en dag i taget <333

2011-09-24 @ 17:23:13
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hei. Jai undrar hvorfør du er inlagt? Ær det akurrat før att du har bipolær? Ær det for at du har en depressiv episode? Hoper du blir betre snart. Klem!

2011-09-25 @ 13:00:43
Postat av: mary

därför att jag har en depressiv episod

2011-09-25 @ 13:43:09
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: SHEDO (Yasmine)

Hej Mary!



Jag heter Yasmine och är redaktör för bloggen SHEDO (self harm and eating disorder organisation). Jag skriver denna vecka om psykiatrins mörka sida och vore djupt tacksam om du ville svara på några frågor!



Jag skriver i det kommande inlägget om psykiatrins ord – och vad som kunde sagts istället. Jag kommer samla ihop 10 olika vanliga misstag psykiatrin gör, och berättar därefter min, din och andras uppfattning om misstagen och vad som kunde sagt istället. Missarna kan vara lögner, lång väntetid, tvång då det inte behövs, ursäkter och oförmåga att erkänna sina fel, etc.



Fråga 1; vilka misstag eller felsägningar tycker du psykiatrin gjort för dig?

Fråga 2; av dessa misstag, utveckla! Varför är detta fel? Hur gick det till? Har det hänt ofta?

Fråga 3; vad hade de kunnat göra istället?



Om du skulle vilja hjälpa till om än mer; hur tycker du psykiatrins mörka sida ser ut? Vill du berätta din historia? Hur skulle man kunna få med detta i bloggen på ett bra sätt?



Svara gärna så fort som möjligt, är vi djupt tacksamma, till adressen:



[email protected] (Yasmines mejl) eller [email protected] (SHEDOs mejl)



Med vänlig hälsning, styrelsen genom Yasmine

2011-09-29 @ 21:47:41
URL: http://shedoblogg.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: