Lamotrigin

2012-04-19 18:18:37
Började med den i Måndags, sitter och läser på fass nu (varför är man alltid så dum?)

Tankar på att skada dig själv eller på självmord

Läkemedel mot epilepsi används för att behandla olika tillstånd, inklusive epilepsi och bipolär sjukdom Personer med bipolär sjukdom kan ibland ha tankar på att skada sig själva eller att begå självmord. Om du har bipolär sjukdomär det mer troligt att du har sådana tankar:

  • När du påbörjar behandlingen.

  • Om du tidigare haft tankar på att skada dig själv eller på självmord.

  • Om du är under 25 år.


Jomensåattee, låter stabilt och bra det där. Helt värdelöst att psykofarmaka har mer eller mindre motsatt effekt under insättningen.
"jahaa, du är deprimerad. Ja men vi sätter in -valfri antidepp-, men första 7-8 veckorna kommer du må mycket sämre. Tack å hej"

Min syster frågade igår hur jag skulle vara utan att mediciner. Jag kunde bara svara att jag helst inte ville veta det. Jag hatar att vara styrd av mediciner, men jag tror inte att vara utan är ett alternativ.
Argh!

Kommentarer
Postat av: Saga - mamma till Emilia

Samma här! Hatar att medicinerna styr ens liv, men själv skulle jag inte ens kunna gå utanför dörren utan dem..

2012-04-19 @ 19:09:45
URL: http://emiliasmor.blogg.se/
Postat av: A

Hej. Lamotrigin är jätte bra. Har ätit deni 2 år. dock med mina egna korkade upphåll och då jag bara inte orkar med medeciner och skiter i att ta den. men när man väl tar den som man ska så är den jätte bra

2012-04-19 @ 22:22:52
Postat av: Andie

Ja det där med mediciner är verkligen ett gissel i sig. Jag har haft tur för mina har funkat sedan jag påbörjade dem, dock är det min jävla läkare som vill byta och ändra doser och skit hela tiden trots att jag säger att det är bra som det är. Han verkar dock tro att jag är hans personliga labbråtta...

2012-04-23 @ 23:43:12
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: