Ur min dagbok

2012-05-20 17:21:26
Jag är så otroligt trött på hela den här härvan. Varför dör hon inte bara? Större delen av mig vill ju inte kriga utan låta mig omfamnas av henne, lyssna på hennes vackra löften. Allt det där som min logik vet är rent bullshit. Splittrad till tusen. Jag är som ett ihoptrasslat garnnystan och jag vet inte var jag ska börja reda ut det. Var sitter felet, hur ändrar jag det och vill jag ens det?
Fast jag minns ju hur sjuk jag var, otroligt trött och sliten, det var inget drömscenario direkt. Yet...
Det är en lömsk sjukdom, så lätt att bara dras ner igen. Det är en daglig kamp och jag är så förbannat less.
I'm lot. I'm so damn lost
Jag måste orka, jag måste. Men hur? Hur ska jag kunna vinna över något som är så starkt. Hon kommer alltid vara starkare än mig och vill hon ha mig i sitt våld så är jag lätt att manipulera. Ana kan, hon vet och hon känner mig.
Jag hatar henne egentligen  men samtidigt var hon ju min bästa vän så länge, jag har älskat henne gränslöst. Jag vet att hon förstör liv men hennes röst är klingande vacker.
Jag är så less på att inte veta åt vilket håll jag ska gå. Jag vet bättre. Egentligen. Men ändå. Det är svårt

Kommentarer
Postat av: marielle

vore hon en person skulle jag fan slå ihjäl henne!

2012-05-21 @ 00:12:38
URL: http://ellieloo.blogspot.com
Postat av: Minna

Jag tycker ju för det första väldigt illa om det där personifierandet av sin ätstörning. Som att det finns någon att skylla på. Det finns såklart omständigheter att skylla på, INGEN förtjänar en ätstörning. Men vet man bättre kan man också göra bättre. ("Om du vet bättre, visa det i handling") Och du skriver att du vet bättre, och det tänker jag också att du gör. Du verkar klok och vettig, du har levt med sjukdomen ett tag, du vet EGENTLIGEN. Det är så frustrerande att läsa det här och jag menar verkligen inget illa även om jag förstår att det låter hårt det jag skriver. Du väljer vilken väg du ska gå och väljer du "henne" väljer du bort alla andra du älskar och som älskar dej. Och det är fullkomligt, helt och hållet, DITT val oavsett omständigheter.

Håller alla tummar för att Du väljer det friska. Kram

2012-05-21 @ 23:11:22

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: