Bye bye sömnproblem

2012-11-11 08:44:00
Sedan jag bytte seroquel depot till vanliga seroquel (quetiapine) sover jag skukt bra.
Jag tar medicinen vid 21-tiden, en timme senare kan jag läsa några sidor för att sen vända mig om somna på nån minut bara. Utan Imovane!!
Detta är helt awesome för jag får dessutom en ostörd sömn och vanligtvis sover jag mellan 21-7 utan uppehåll vilket är sjukt bra. Brukar ju ta theralen för fåostörd sömn men det behövs sällan nu. 
Otroligt skönt att kunna sova utan att proppa sig full med sömnmedicin, seroquelen måste jag ju ändå ta, men blir det ett piller mindre så tjohej. Och ja, visst vore det bäst utan mediciner, men det går ju inte.
 
 

Kommentarer
Postat av: stjärnfödd

ja man blir skönt trött av seroquel! jag fick dom till natten endast för sömnen, då jag hade abstinens efter missbruk. har fortfarande kvar dom , över ett halvår senaste. det känns lite konstigt eftersom det väl är en antipsykotisk medicin?
men men, sova får man ju i allafall!

Svar: jo det är antipsykotisk/neuroleptika men jo, man sover gött
Mary

2012-11-11 @ 10:28:31
URL: http://stjarnfodd.blogspot.se
Postat av: yolanda

Härligt att du sover bättre!

2012-11-11 @ 11:26:22
URL: http://mittprivatakrig.wordpress.com
Postat av: Andie

Vad härligt att du får sova. Här stejkar John Blund igen... *morr* och jag kan ju dessutom inte ta några tunga meds för sömnen utifallatt jag måste upp mitt i natten pga Pyret... Behöver dock en fastare struktur tror jag...

2012-11-11 @ 20:51:47
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: