Back home

2013-02-21 08:33:43
Where does one begin..
 
Efter ännu en månad inom slutenvård vill jag bara kräkas på avdelningen. 
Next up är vårdplanering och krislista. Saker jag gör INNAN jag kastar mig iväg till mobila teamet för att bli inlagd.
De senaste 18 månaderna har iaf minst 8 (10?) av dem spenderats bakom låsta dörrrar. Det börjar kännas väldigt jobbigt när allt börjar med "när du var inlagd" eller "när jag var inlagd".
Jag kan ju inte säga aldrig mer men nu ska jag verklligen kämpa för att hålla mig hemma. Avdelningen är bra när det är kritiskt men inte flera månader. Man fastnar lätt och sen blir det en ond cirkel. Jag måste bryta mig loss från mönstret jag haft så länge nu. Jag måste inse att jag faktiskt har styrkan och sätten att kunna vara hemma även när det är tugnt.
Nu vill jag vara hemma och pyssla med sånt jag brinner för, skrivande, läsandet och scrapbooking. Jag vill njuta av friheten och kämpa för att behålla den

Kommentarer
Postat av: Jenny/En kopp kaffe

Så vettigt och bra, go dig! Trots att du har varit inlagd mycket känns inte du "hospitaliserad" utan vill mer. Kanske dåligt uttryck, men. Heja!

2013-02-21 @ 11:55:14
Postat av: Mrs Andie

Det låter klokt att du vill bryta den neråt spiral som inläggning verkar ha. Självklart ska man ta den vård man kan få men samtidigt måste man ju faktiskt tro på att man är starkare än så. Vilket du är om du bara ger dig fan på det. Du klarar detta! Sätt som mål att under 2013 vara hemma lika många månader som du låg på avdelning under 2012 till att börja med.

2013-02-21 @ 13:48:54
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Silverglitter

Du resonerar vettigt, och du verkar ha en massa vilja. Två bra förutsättningar för att klara dig utanför slutenvård! Jag hejar på dig!

2013-02-24 @ 10:12:07
URL: http://silverglittrande.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: