Zeldaspel

2015-04-28 20:08:27
Jag är uttråkad såå jag passar på att ordajsa lite. 
Idag har varit en bra dag på en hyfsat dålig vecka. Sucksvacka men det ska nog vända. Jag är anyhow bättre rustad för en dipp nu och att kräla upp ska nog inte vara hopplöst.
Ägnar mig åt tecknande och försöker lära mig nya tekniker, idag har jag övat på skuggning.
Sen har jag maratonspelat Zelda på 8bits och det är awesome. Alla monster har samma namn som när jag var barn och spelade det första gången så man kan höra mig yla "flytta på dig tvättmaskinsjävel" och "dö då din hamburgare". Sen har vi kaninjävlar, grisfan, bumbibjörnar och dirtbags. Var dock något mindre svordomar involverade när jag var en liten onge. (vill jag hoppas?) Men Zelda är by far det bästa spelet ever, alla kategorier :)
 
Tänkte inom kort lägga upp lite art n stuff här, för er som inte redan sett allt på fejjan och instagram
 
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: zelda

"Sucksvacka" - 7up! ;D

Och hamnar ju i värsta buttermoodet med avisinslag ju, det är ju banne mig typiskt att du och frun hamnar i en nintendoperiod när jag bara för några månader sedan gjort mig av med alla mina 8bitars och Snes och Gamecube, haha! Har dock för lite tålamod och ger upp spel med en axelryckning när banhelvetet blir för svårt och har inte ens spelat Zelda (vilket jag borde, doh)
men 8bitars är alltid överlägset bäst med skönaste grafiken. Har du något barndomsminne av ett turtles-spel där dem typ fightades i kloaker under mark och ett underbart gremlings-spel? Vettetusen vad den där gremlingen gjorde förutom att snällt trippa omkring =P NIVÅ: VÄLDIGT BARNVÄNLIG. SÅNT DIGGAS!


Svar: Vi har turtles till n64 :) men gremlins tror jag inte jag har spelat.Ja spela zelda ffs, så bäst! Som du säger, grafiken rulez.
Mary


REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: