Hur jag skriver

Jag har inga speciella tideer när jag skriver, men jag kan ha bestämt att jag ska skriva under just den dagen.
Vanligtvis sitter jag i soffan med datorn framför mig eller i knäet men när jag ska skriva på "riktigt" så tar jag in datorn i köket, sitter i en mer ergonomisk position och framför allt utan tv igång.
Jag undviker att "råka titta in på facebook" för när jag väl börjat är det svårt att sluta.
Min nära vän Erika brukar få texten när jag skrivit lite och ge mig feedback. Det gör det både lättare och roligare att skriva när man får positiv respons under skrivandets gång.
 
Så mitt tips är att sitta stadigt och stabilt, stäng av tv'n. Vissa skriver bättre till musik, även jag ibland, men störande bildrörelser kan störa mig.
 
Fick ur mig nästan 2 1/2 sidan idag, sittandes i köket, i tystand


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0