Q&A- svaren

1. Vad har du för mål med ditt skrivande? 
2. Vad kommer nästa bok att handla om? 
3. Vad har du själv för favoritförfattare? 
4. Vad är din styrka som författare?
 

1. Mycket av mitt skrivande är i terapeutiskt syfte, jag bearbetar saker genom det skrivna ordet. Sen så vill man ju såklart bli publicerad. 
 
2. Nästa bok är en uppföljare till den första. Den går under arbetsnamnet "det spegeln inte såg". Planen är att Jane ska bli en trilogi. Denna bok kommer bli mycket mer fiktiv än den första, där jag tog mycket ur mitt eget liv. Det ska bli intressant att låta fantasin flöda och det behöver inte komma från mitt eget liv.
 
3. Joyce Carol Oates, Unni Lindell, John Marsden. Jag gillar Berny Pålssons böcker, hon är ingen favoritförfattare, men hon har ett bra språk
 
4.Att jag kan skriva om allvarliga, destruktiva saker på ett sätt som varken triggar eller romantiserar. 


Kommentarer
Jonas

tack:) spännande. Jag kommer att fråga mer sen=)

2012-11-22 @ 12:51:40
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0