svaren

2009-12-07 00:00:42
Hur många syskon har du?
Jag har två syskon. En bror som hjag delar föräldrar med och en syster som har en annan pappa

Vad gick du på gymnasiet?
Jag gick barn&fritid och fråga mej inte varför, jag hade väl nån tro att ag skulle uppskatta ett sånt jobb. Det gör jag icke

Vilka länder har du rest till?
Förutom de vanliga Norge, Danmark och Finland så har jag hunnit med tre svängar till USA och en tripp till Ryssland. Hade en kompis som bodde i Usa en sväng därav dom besöken. Ryssland kom av att pappa hade sin girlfriend där och vi åkte å hälsade på en sväng innan hon flyttade hit. Ja, han var ju över ofta men jag hängde bara med en gång.

Vad har du jobbat med?
Parkeringsvakt (yes, lapplisa), kontor, pysselbutik. Även gjort praktiker på dagis/förskola

Vill du hjälpa mig att få f
rågor om jag skulle ha en frågestund på min blogg?
Jag vet inte hur jag skulle lyckas med det?

Har du körkort?

Nej och det tackar resten av trafiken för, haha

Favorit affär? (i umeå eller någon annan stad/land)
Jag älskar New yorker, som tyvärr inte finns här. Annars gillar jag H&M, Gina tricot, men jag handlar mest på second hand.

Favorit godis?
Choklad, alla dagar!!

har du platt tv?
Haha, nej det har jag inte. Sjukt intressant fråga :P

Vilken kaffesort (märke) är din favorit?
Kör oftast å alltid på gevalia

Vad är det första du gör när du vaknar?
Ja, först måste jag fatta att jag ens ÄR vaken. Sen klär jag på mej och går ut med hunden. Alltid prio ett. Såvida jag inte själv håller på att kissa ner mej, då åtgärdar jag det först.

har du haft bra sex med en kille nån gång?
Haha den du! Men jo, det har jag faktiskt. Hade ju pohjkvän i över två år, taskigt läge om jag bara hade fått dålig sex då :P

Har du alltid varit blond eller har du färgat håret i någon annan färg/färger någon gång, och i så fall vilka?
Ja, till en början så är jag ju intge naturligt blondin. Sen Andie är det lite roligt att just du ställer denna fråga eftersom jag var svarthårig när vi umgicks. Men, jag har haft mer eller mindre alla färger, men var blondin från slutet av 2004 fram till nyligen, mer eller mindre hela tiden.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Bekväm, först å främst. Inte gärna byxor, fast det händer. Mjukt och slappt helst. Är absolut ingen modeslav, klär mej som jag vill, kan lätt bli lite annorlunda

Vilka är dina favoritaffärer på nätet? Hur ofta shoppar du på nätet? Är du en shopaholic? :P
På nätet föredrar jag tradera, secondhandgalningen in me. Rockzone är oxå en favorit. Hade jag bättre ekonjomi skulle jag shoppa sönder miss smith.
Jag har inte den ekonomiska förutsättningen att vara shopaholic men noig har jag tendenser haha

Vad tycker Du om Berny Pålsson?
Haha, borde jag tycka nåt alls om henne? Ja, nu känner jag inte henne privat så jag måste utgå ifrån henne som författare och offentlig person. Hennes böcker är bra, sure. Hon, not so much. Gillar inte hennes attityd, att hon verkar försöka trixa sej ur alla situationer genom att skylla på psykisk ohälsa. Många människor har haft det värre än henne men utnyttjar det inte alls på samma sätt. Så, min åsikt om Berny är inte bra.

Trivs du i Umeå? (visst bor du kvar där?)
Yes, jag bor i umeå och jag trivs. Kände att det var väldigtr behövligt med en paus härifrån och efter 4 år på vift så uppskattar jag staden igen.

Är det relativt enkelt att få lägenhet i den staden?
Beror lite på vad du är ute efter. Ettor är ett helvete att få iom att det är en studentstad men vill du ha större lya och inte bryr dej så mycket om var du bor kan det gå smärtfritt

Och hur ser det ut med jobb där, har du nån susning?

Ingen aning faktiskt, men tvärenkelt tror jag inte att det är, tyvärr.

Ätstörningsvården i Umeå, är det någonting att hänga i granen? (du var ju på Freja)
Jodå, jag tycker den var bra. Nu gick ju jag bara i matgrupp i öppenvården men den var bra tycker jag. Hur det funkar med terapi/behandling på Freja vet jag inte

Känner du helt frisk från din ätstörning?
Jisses nej. Friskare, men långt ifrån frisk, tyvärr. Jag får slåss mot den nästan dagligen

Jämför du dig inte längre med andra rent fysiskt? (den frågan hör förstås ihop med den där ovan)
Jo, det gör jag, alltför ofta. Jag försöker låta bli och tänka mer logisk men det funkar inte alltid. Så jo, absolut, jag jämför alldeles för mycket

Bästa boken du läst? Du får säga ett par eller fler om det är svårt att utse en enda.
Hoppsan, den var svår. Men ja jag gillar ju det mesta av Jodi Picoult, som sagt. Sen skulle jag nog säga The best little girl in the world och Inte som andra döttrar.

Nu har jag inte läst din blogg på bra länge så den här frågan kanske blir klumpig, men då förstår du ju också varför. Så, är du lycklig?
Delvis. Men sen, definera lycka? Jag kan känna mej glad, jag är inte längre deprimerad och har fullt lika mycket ångest, men vissa demoner finns ju kvar.

Tre ätbara favoriter, vilka väljer du då?
Neej, vilken svår fråga. Varje gång jag äter nåt gott säger jag att det är just DET jag skulle äta resten av mitt liv. Jag jag gillar iaf all form av fisk och kyckling. Och tacos

Politiska funderingar (bara för att du så sällan skriver något om det, höhö) :
*Skulle du kalla dig feminist?
Njaee, det skulle jag nog inte göra eftersom jag är så dåligt insatt i alla sådant och förmodligen inte skulle veta vad jag pratade om

*Är/har du varit politiskt aktiv?
Jag brukar rösta, that's it. Jag borde kanske engegera mej men jag har absolut inget intresse för det, tyvärr.

*Om du skulle få vara The Allmighty och bestämma EN sak i svensk politik under EN dag som du skulle förändra, vad skulle det då vara?
Det får jag nog återkomma med, det krävs fundering. Bra fråga faktiskt, men jag måste nog tänka över det.

Blandade frågor:
*Skulle du kalla dig själv lyckligt lottad?
Delvis kanske. Jag har en bra familj, jag har alltid fått mat på bordet och haft tak över huvudet. Men jag har råkat ut för en del skit också.

*Första partnern, kille/tjej?
Kille. Men första jag var riktigt kär i var en tjej

*Bi- eller homosexuell? (snedsteg på fyllan you know ;p...)
Jag skulle nog definera mej som homosexuell, fast jag haft pojkvänner (dock bara haft riktigta känslor för en). Men har alltid lutat med åt tjejer.

*Drömmar om framtiden?
Mest det här vanliga, stabil tillvaro, bra jobb, må bra...Har inga konkreta drömma som så, nåt jag vill "bli", jag vill bara ha ett bra liv till att börja med. Fast vinna en miljon eller tre skulle inte sitta fel såklart

Kommentarer
Postat av: Andie

Det var roligt att läsa dina svar på frågorna. Hi hi och ang. hårfärgen kommer jag bara ihåg att du hade din naturliga röda hårfärg :-D

Åh pysselbutik... i en sådan skulle jag också kunna tänka mig att jobba...

2009-12-07 @ 11:44:41
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: