språkkomplex

2010-01-14 13:20:31

Jag vet, jag borde blogga.
Men orden tycks sitta fast.
Fast nej, inte det heller. Jag har utvecklat komplex för mitt sätt att skriva. Typ.
Man ska inte läsa bloggar skriva av såna som ska/skulle bli journalister.
Jag måste ändra mitt språk, mitt sätt att skriva.
Fast varför, egentligen? Jag vet inte.
Men jag sträckläste bloggen, sen kände jag mej helt tom. Samtidigt helt inspirerad. Motpoler.
Uppfylld av ett vackert språk, som jag vill kunna efterlikna.
Fast samtidigt vara mej själv.
Sen känns det som att jag tappar svenska språket, vilket är bisarrt för jag pratar svenska varje dag.
Men efter all film, blogg och mitt evigt engelska pratande i huvudet känns svenskan helt...främmande?
Jag funderade en stund på att även skaffa mej en engelsk blogg.
Men mellan facebook, blogg och twitter så finns det inte tid.
Ni vet tiden, den man har så mycket av men som ändå aldrig räcker till.

Buh

Sitter och lyssnar på en trevlig blandning av indisk och arabisk musik.
Fast det kanske inte var det bästa för språket?
Whatever.

Kanske dags att sluta nu.

Kommentarer
Postat av: Andie

Jag gillar sättet du skriver på. Det är hemtrevligt (hittar inget bättre ord) och det känns personligt. Me like, så du behöver inte alls ändra ditt sätt att skriva.

2010-01-14 @ 17:03:16
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

Tack Andie. Å nej, jag ska väl inte ändra på det heller, inte helt lätt att göra det heller, man skriver ju på ett speciellt sätt.

2010-01-15 @ 10:11:08
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: