The Apprentice

2011-12-30 14:02:23
Nu har jag läst klart Tess Gerritsens bok The apprentice och jag är kär. Haha. Denna bok var så mycket mer relaterad till serien och den framställde Jane Rizzoli precis som den syn man får av henne genom serien. Fearless, reckless, ironic.
Här kom koppling mellan bok och serie fram.
Handligen var väldigt bra och Tess har ett väldigt vackert språk, ibland nästan poetiskt. Hon kan beskriva en brottsplats på ett brutalt men ändå vackert sätt. Goosebumps

Jag ser verkligen fram emot att läsa fler böcker ur denna serie, jag ska försöka hitta första boken i serien (The Surgeon) på orginalspråk, biblioteket hade den bara på ljudbok (oh, vomit).

Mer Tess Gerritsen till folket!

Kommentarer

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: