United States of Tara

2011-12-12 21:06:42
United States of Tara är en amerikansk serie från 2009 som finns i tre säsonger.
Tara är en gift tvåbarnsmamma som lider av DID (dissociativ idenitidy disorder) och växlar mellan av vara just Tara och tonåringen T, hemmafrun Alice och rednecken Buck, alla med helt olika personligheter.
Tara är inte själv medveten om hur hennes alters beter sig, men hennes familj har berättat det mesta om hennes upptåg.

Serien utvecklar sig lite i säsong 2, då jag tycker den blir lite bättre. Det kommer fram mer och mer om Taras förflutna och kanske grunden till hennes sjukdom. Här blir även Tara mer medveten om vad hennes alters hittar på. Några nya kommer även fram.

Jag skulle gärna lagt in en trailer men min dator är sjukt fobisk mot youtube och kommer antagligen bli helsvart om jag tänker tanken att ens börja skriva adressen. Sorry.


Kommentarer
Postat av: Saari

Humor och allvar på samma gång. Gillar verkligen serien, hoppas det kommer en fjärde säsong!

2011-12-12 @ 21:42:26
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Andie - med pyret i magen

Det låter ju som en ganska intressant tvserie måste jag ju säga.

2011-12-13 @ 21:06:57
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Har riktigt fattat tycke för serien!

Postat av: mary

Nathalie: Riktigt synd att de inte fått grönt ljus för säsong 4

2012-01-05 @ 11:40:55
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: