Att blogga

2011-12-09 17:35:58
Det här med bloggar kan ju vara knepigt.  Om man väljer att ha en blogg där man skriver om sig själv, sitt liv och sina åsikter kan man nästan räkna med någon sorts respons, allt ifrån beröm till kritik.
Självklart är det trist med negativ kritik men man kan nästan räkna med den, för det finns alltid folk som kommer att ha andra åsikter och värderingar än du själv och som gärna skapar en debatt runt det.
Jag menar inte att det är okej med ren mobbing eller att medvetet trycka ner folk med sina kommentarer, jag menar bara att man ibland kanske inte alltid få höra det man vill.

Jag skriver ju relativt öppet om mig själv och min problematik, mina sätt att hantera saker men jag är även beredd på att folk inte alltid kommer hålla med mig, jag kommer säkert få skit för saker jag skriver, men jag är fullt medveten om det.
Jag kan till och med välkomna det ibland, att skapa debatt är alltid intressant.
Det handlar väl också lite om att man måste våga stå för sina värderingar, speciellt om man skriver dem i en blogg.


Kommentarer
Postat av: Plupp

Att skriva sina åsikter på en blogg är precis likadant som att outa vad man tycker/tänker i en "vanlig" konversation. Kan man stå för sina ord - fine. Om inte kanske man borde tänka över huruvida ens offentliga ord borde vara just offentliga eller inte.

Jag har en himskans massa åsikter om både det ena och det andra, men det gäller att välja sina ord väl.

2011-12-09 @ 17:55:42
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Saari

Jag håller med. Man får hålla saker för sig själv om man inte är beredd på att få kritik för vad man skriver.

2011-12-10 @ 14:13:04
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Ja, det är ju precis det, man måste vara förberedd

på att alla kommer inte tycka om ens inlägg, och

har något negativt att säga om det.

Dumt att skriva en öppen blogg om man inte vill

att andra skall ha en annan åsikt, eller synpunkt.

2011-12-10 @ 18:31:20
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Andie - med pyret i magen

Visst är det så, men tyvärr finns det de som bara är ute för att trolla på bloggar också. Att skriva blogg är iaf för min del ett sätt att samla alla mina tankar på ett och samma ställe även om jag gärna vill ha läsare osv. Men först och främst är det ju mitt livs arkiv.

2011-12-10 @ 20:54:53
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: