My solemn hour

2011-11-04 16:00:05
Nu lever jag efter timme-för-timme scheman och tycker det är fantastiskt. Det hjälper mig otroligt mycket att ha dagen strukturerad och planerad.
Dessutom inte överplanerad.
Jag skriver in saker jag måste göra, tex städ, disk, Vågen etc och håller tiderna.
Med tiden kanske jag inte behöver använda dessa scheman utan har fått rutin på saker, men det tar vi den dagen det kommer.
Beskrev mig själv som "läskigt stabil" idag och det är lite så. Jag har ingen ångest, jag är inte deprimerad, jag sover på nätterna och äter nästan som jag ska. Inga svängar, inga djupdykningar och jag har energi utan att det går överstyr.
Isn't life great.
Nåja, dalarna kommer, var så säker men jag väljer att inte fokusera på OM och NÄR det kommer bli sämre. Jag minska tidsfönstret till här och nu och verkligheten är att just nu mår jag BRA! Jag måste få njuta av den känslan nu, fastän det ibland nästan känns skrämmande, främmande.

My solemn hours

Kommentarer
Postat av: Andie - med pyret i magen

Åh vad bra att det funkar för dig med ett schema, för mig gick det si så där när jag gick på KBT terapi. Kommer ihåg en föreläsare som vi hade som fortfarande levde det "fyrkantiga livet" (schemaliv) efter flera år så om man verkligen vill så kanske just schema fungerar. Och varför både ångesten och depressionen avtagit till viss del beror nog troligen på två saker de nya medicinerna och schemat vilket är kanon för dig och jag önskar att du fortsätter att känna dig stabil och stark.

2011-11-05 @ 09:53:03
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Y,

Härligt att du mår bra just nu :)

2011-11-05 @ 12:24:40
URL: http://bergochdalvanaa.wordpress.com
Postat av: nadja

vad innebär timme för timme schemat?vet inte om det är en korkad fråga, kanske bara är att du skrivit ner vad du ska göra varje timme om dagen.. eller?:)

2011-11-06 @ 01:59:05
Postat av: mary

nadja, precis så. man har ett papper med alla dagens timmar nedskrivna, sen fyller man i vad man ska göra när å så

2011-11-06 @ 10:42:40
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: