Mani

2012-01-17 11:03:49
Håller på att peta runt med ett nytt kapitel om Jane som handlar om mani. Jag har själv inte så väldigt mycket erfarenhet av mani, jag har enbart haft några få hypmaniskov, därför undrar jag om någon av er läsare har några små anekdoter att dela med er av gällande mani. Ni behöver såklart inte skriva hela historier och avslöja sådan ni inte vill men all fakta är välkommet.
Alla blir ju olika under en mani, därför vill jag samla så mycket olika fakta jag kan.
ni kan kommentera här eller maila mig på [email protected]
Jane. typ. Fast Jane har inga ringar i nosen eller läppen. Just work with me here

Kommentarer
Postat av: Susie

Jag blir vaken, pigg i alla sinnen, ser allt, hör allt, kreativ, får 1000 idéer över saker jag vill förändra i mitt liv och idéer till massa annat. Lättirriterad blir jag också. Jag KAN också blir lite paranoid...

2012-01-17 @ 18:02:23
URL: http://candykate.blogg.se/
Postat av: Andie - med pyret i magen

Hundra idéer, störd sömn, vill förändra/ förbättra mitt liv (läser då mest självhjälpsböcker vilket är ett big NO, NO har min samtalskontakt sagt), blir mer hetsig i mitt tal (snackar fortare och mer än vanligt), blir lättare arg/irriterad/aggressiv på saker som jag i vanliga fall inte bryr mig om. Blir dessutom extremt fokuserad "in snöad" på en sak tex att rädda världen. Alla hypomanier ser ju olika ut från person till person även om det finns vissa likheter mellan dem. Sedan ska man ju komma ihåg att livet svänger även under medicinering dock inte lika mycket som utan, det viktiga för oss som är bipolära är att inte fuska med medsen då det kan bli förödande och både utlösa en hypomani eller depression.

2012-01-19 @ 17:06:01
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: mary

andie, jo det är ju just det att manier/hypomanier ser olika ut som gör att jag vill höra andras versioner av det, så jag har fakta att utgå ifrån.



Jo, det är klart mindre svängar när man medicinerar. det gör mig bitter, i hate meds

2012-01-19 @ 17:09:12
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: