Föreläsning

2014-11-09 17:37:48
 

 
 
 
 
Idag var vi på föreläsning med Frisk&Fri. Tre tjejer berättade sin egen historia med både bakgruund till sjukdomen men viktigst av allt-vägen ut. Deet var otroligt inspirerande och de tog upp mycket viktiga saker, bland annat nämnde det jag tycker är jätteviktigt att poängtera- sjukdomen sitter INTE i antal kilon. Du kan vara normalviktig men ändå väldigt sjuk, men tyvärr är det ju så att det mest upppmärksammas när den drabbade har en utmärglad kropp.
Jag var jätteimponerad av deras berättelser och tyckte de gjorde det jättebra trots att de varit ruskigt nervösa. Anna (mitten) berättade efteråt att det var första gången hon öppet talade om sin sjukdom. CRED! Starkt!
Frisk&Fri, det är fantastiskt att ni finns, ni gör ett otroligt bra arbete.
Jag har gått med som stödmedlem och jag hoppas jag ska kunna bidra med något, i framtiden kanske mer än bara medlemskap.
Kämpa på, ni behövs verkligen.
Jag har filmat Annas historia, kommer inom kort att lägga upp den här.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: zelda

Vill bara säga (from bottom of my heart, haha, älskar hur fånigt det låter) att du verkar vara en sån himla go och strong person som engagerar dig så mycket, och jäklar vad mycket du fått stått i den senaste veckan, när det kommer till projekt: ohälsa, hopp och tillfriskning. Hade också önskat kunna gå på den föreläsningen men den föll in under segasöndagen och kom i vägen för degande framför datorn.
Well, you go girl!

Svar: tack snälla, vad fin du är )
Mary

2014-11-09 @ 22:16:41

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: