Tre snabba filmtips

2014-11-28 18:03:00
 

Kommentarer
Postat av: zeldawashere

Filmtips i precis min smak ;)

När jag väl är inne på ämnet och är en sådan otrolig dramafilmgeek så att det inte är klokt kan jag ju passa på att nämna mina absoluta favvo å böl-filmer.

Först ut min absoluta filmfavvo Stay, har sett den så många gånger att jag inte kan räkna: tänk en sorglig, självmordsboom/erotisk film med Gosling i tårar och massa psykologer, vackert foto och musik blandat med en jäkla massa analys efteråt, alá David Lynch.
https://www.youtube.com/watch?v=KIk5rfA5uWE

Och så förstås "torka aldrig tårar utan handskar" men den är ju så himla hypad att jag tar för givet att du sett du den. Så poetisk och tragisk och bölbar ( satt i soffan för mig själv och gnydde) ÄLSKA PAUL!
https://www.youtube.com/watch?v=WtKgdYBWiOs

Och "On the edge" från 2006 har jag sett så många gånger som helst. Tror att själva storyn skulle passa gräjt till dina skrivarplaner du skrev om: den är tragisk, vacker, torr, cynisk, späckad av sarkasm, dödslängtan och livsglädje och utspelar sig på ett mentalsjukhus.
https://www.youtube.com/watch?v=SCA2z9UrQUU

Och till sist, "Now is good", världens bölfest. Finns bara på swefilmer tror jag, såg den andra gången med mamma och herregud, snorade så jäkla mycket till och med en halvtimme efteråt att vi var så skakiga i benen att vi knappt kunde gå. ( baserad på en känd bok också, minns inte vad den hette men nåt i stil med "100 saker att göra innan jag dör." Tyckte den inte var särskilt bra men filmen var en rent snorkalas)
https://www.youtube.com/watch?v=0TEXZacgWoo

Prozac nation och Girl interupted behöver jag ju inte ens nämna. Bara att hojta till om du finner någon ny eller gammal snyftare som du tror skulle trycka på mina knappar ;)

Sorry att jag bombar dig med med trailer men är som sagt att en sucker för drama och verkligen älskar att kolla på trailers på filmer jag redan sett för det rör upp allt igen =P

Svar: Åååh tack för alla tips. Jag har faktiskt inte sett torka inga tårar men just tagit hem den, ska se snart.ska spana in on the edge på en gång!
GI och PN är ju bara helt amazing!
Mary


REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: