Blossom Falls-Det tredje steget

2015-04-20 14:11:00
Bokrecensioner alltså, det är inte min kopp av te alla dagar men återigen gör jag iaf ett försök.
Jag har läst Det tredje steget, den tredje delen i Andrea S Vessmans serie Blossom Falls.

Jag borde ha skummat igenom de två första delarna innan då jag hade glömt mycket av storyn men med hjälp av Andreas beskrivande återblickar kom jag rätt fort in i handlingen igen, som förövrigt var sådär mysigt oförutsägbar. 
Det är ju en ungedomsbok och därav ungdomspråk men det är Blossom Falls-nice och inte Sweet Valley-sweet. Skulle väl sätta den i kategorin unga vuxna men jag tycker nog den kan funka för alla åldrar (iaf när man kommit till tonåren)
Jag irriterade mig ordentligt på huvudkaraktären Chloes extremt tjejiga attityd men fick höra att jag inte varr ensam om det och jag känner att Andrea verkligen lyckats få fram en reaktion där. Platta, trista karaktärer är nog än mer irriterande, då man tappar intresset helt.
På tal om just det, i början av boken var jag inte överrivet imponerad även om det var godkänt men i slutet satt jag och ville ha del fyra så mitt tips är, fortsätt läs, jag lovar och svär, DET BLIR BRA :)
 
Jadu Andrea, jag vet inte mer vad jag kan säga om din bok nu, men fortsätt skriva, you have skillz!
 

Kommentarer
Postat av: Andrea S. Vessman

Tack för recensionen. :-D Kul att läsa vad du tyckte. Jag kan medge att det har tagit lång tid mellan bok två och tre men var ju tvungen att föda ett barn där emellan så det har ju kanske sin logiska förklaring. Att skumma de tidigare delarna var ett bra tips :-D

Svar: Haha jo det är ju en vettig ursäkt faktiskt. Nämen som sagt, jag gillade den. KAn säkert skriva något mer ingående senare
Mary

2015-04-20 @ 19:31:55
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: