att lyssna på signaler

2009-12-28 20:25:11
Pratade med Matilda ett par dagar efter mitt lilla emobarn-meltdown, hon frågade om jag mådde bättre och hur jag hade gjort.
Jag började förklara vilkta strategier jag hade använt, hur jag hade ändrat mitt tankesätt till det positiva och andra verktyg jag använt mej av som jag vet brukar funka.
Jag blev chockad av att lyssna på mej själv.
Va? Har JAG gjort så? Var jag så klok?

Vissa verktyg och strategier sitter redan i ryggmärgen, man behöver bara plocka fram dom, det kan jag ibland göra utan att tänka på det. Jag vet att jag vill ändra på mitt mående, vända det till det bättre men mitt i alla tårar tycks det inte finnas ett sätt.
Det gör ju dock det och nästintill omedvetet så vänder man på saker. Det behöver ju inte alls vara stora saker som ska ändras.
I detta fall behövde jag helt enkelt dra ner tempot, andas lite mer och få ordning på rutinerna.
Jag struntade i det, men efter ett tag märkte jag att jag faktiskt hade lyssna på kroppens signaler och saktat av.
Man är bra mycket klokare än man tror ibland, det gäller att lyssna på sej själv bara.
Jag kan lätt bli döv gällande min egen kropps signaler.

Jahopps, jag tar väl å avslutar det inlägget med en söt bild på Moa som inte riktigt fattar hur man ska ligga i sängen. haha, måste ha varit sjukt trött

Kommentarer
Postat av: Annie

Vilken fin blogg du har :)

Såg att du bor/har bott i Umeå, bor du fortfarande kvar där? : D

För jag bor i Umeå, och gillar att läsa lokala bloggar :)

2009-12-28 @ 20:48:21
URL: http://febervals.blogg.se/
Postat av: Andie

Visst är det bra konstigt att man egentligen kan alla de där trixen för att må bra. Och självklart är du en klok kvinna du ska aldrig tro att du inte är det. Rutiner är jätteviktigt och även om jag bara är inne på min andra dag och det kommer att komma dagar då det är jobbigare så har jag börjat leva efter principen det fyrkantiga livet.

2009-12-28 @ 21:50:37
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Malin

Duktig kicka som lyssnar på sig själv. Dra ner på tempot, andas och ta tillbaka lite rutiner är otroligt viktigt att tänka på då det börjar spåra ur. Du är så klok. Skönt att höra att du mår lite bättre igen. Kraaam och fortsätt ta hand om dig själv.

2009-12-29 @ 04:56:59
URL: http://pumlans.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: