den där julafton

2009-12-25 16:27:40
Julafton har kommit och passerat, ännu ett år.
Skillnaden i år var dock att det var lugnt och skönt. Jag och bror+familj åkte ut till Baggböle för att fira med pappa+familj, inkl farmor, i vanlig ordning.
Efter jullunch och tomtepaket åkte bror och Matilda iväg för att fira med hennes släkt.
Det var här saker och ting blev annorlunda. Alla år tidigare (ja, sen mina föräldrars separation) så har även jag åkt vidare för att fortsätta dagen med mamma och hela den släkten.
Så gjorde jag inte i år, av den enkla anledningen att jag ville ha en tyst och lugn jul.
Dagen förflöt utan bekymmer, vi såg självklart Kalle, det måste man (läs:jag), följt av Kan du vissla Johanna.

Vid julmiddagen tryckte jag så mycket prinskorv att jag mer eller mindre liknade en själv haha. Vi fick den brilljanta ideen att väga oss efter middagen (vi hade vägt oss tidigare oxå, när vi vägde Moa), så vågen åkte fram igen. Haha, 1,7 kg mat och julmust. Starkt jobbat Mary. Tur att jag iaf hade logiken påkopplad och fattade att det var just mängden mat som gjorde tyngden.

nåja, förutom ett litet störningsmoment, som är för stor grej att skriva om just här så var julen mycket bra. Jag är nöjd.
Å jag fick mej en spikmatta! Även en sodastreamer å en bunt pengar
Å ho, jag fotade en del men väl hemma inser jag att kameran är kvar i baggböle och minneskortet hela tiden har suttit i datorn. Vi får se om/när det kommer bilder.

Nu blir det film eller nåt. Heeey Lisa

Kommentarer
Postat av: Andie

God Jul på dig! Låter som att du haft en riktigt trevlig dag!

2009-12-25 @ 23:35:18
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Ingela

Bra julisar du fick! :)



Jag är inte riktigt redo att skriva om min julafton, den var ångestfylld till större delen. Skitgrejer. :/ Men kvällen blev bra och jag somnade gott, det är väl det som räknas i slutändan kan jag tänka mej.



Puss!

2009-12-26 @ 00:44:12
URL: http://nitton70sju.com
Postat av: mary

Andie: ja den var mycket trevlig :)



ingela: ja jag är attans så nöjd :)

men man behöver inte skriva om det om man inte vill. jag har oxå utelämnat grejer. puss

2009-12-26 @ 13:09:45
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: