Paranormal activity

2009-12-04 16:22:07
Ja, i tisdags var jag på bio med min fina Marielle, men först nu har jag lyckats smälta filmen och kan således blogga om det.
För att första berätta lite om handligen så är det alltså Kate och Micah som bor ihop. Kate har under större delen av sitt liv känt sej förföld och hotad av någon form av högre väsen och Micah bestämmer sej för att skaffa en videokamera för att fånga detta något på bild.
Inte bara filmar han när de sover, då "spöket" oftast ger sej till känna utan även vardagligt trams som när Kate borstar tänderna, när han leker med sin dator och taffliga försök att få Kate att nuppa framför kameran. Med andra ord, totalt meningslöst.

Precis som väntat så blir ju spöket/demonen/whatever bara sådär halvnöjd av att bli filmad och ställer till ett jävla liv. Kate skriker och bölar medan Micah leker superman och försöka hota spöket ännu mer. Men vad säger man, han är ju en man!

Nåja, filmen var 86 min lång. Till skillnad från Marielle, som tyckte att det var 2 min handling,  så tyckte väl jag att iaf fyra minuter var okej, resten var förmodligen det mest effektiva sömnpillret i världen. John somnade tillochmed.
Jag har hört folk som mer eller mindre kissade ner sej av skräck när de såg denna film. Huh? Skulle jag ha kissat ner mej hade det nog varit pga för mycket cola men oförmågan att ta mej till toaletten pga allvaligt apati orsaktad av extrem tristess.
Hittade denna trailer på youtube. Lägg märke till publiken!! Jag börjar tro att de har blivit betalda för att betee sej så

Gott folk, vad ni än gör, se INTE denna film. Det är verkligen inte värt pengarna och jag är sjukt glad att jag gick på bio för halva priset. Jag hade varit bitter till dödagar om jag hade betalat 95 kr för den här dygnan.

Jag har aldrig tyckt att Blair witch project var en speciellt bra film men snacka om rena oscarsmaterial i jämförelse.

Medan jag letade bilder till detta inlägg upptäckte jag detta

Jag hoppas dom tänker om och inte plågar världen med liknande skit ännu en gång.


Kommentarer
Postat av: Andie

Klockrent inlägg!

2009-12-04 @ 22:07:00
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: frida

nu måste jag nästan se den för att se dyngan=) men jag är ju så lättskrämd!!

2009-12-05 @ 17:44:35

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: