skräckfail

2009-12-11 16:13:28
Nu kommer det att komma en hel del inlägg om film, eftersom jag sett en hel del senaste veckan.
För att bli av med det värsta så skriver jag om de kassa filmerna först, haha

Wrong turn
Skräckfilm från 2003 med bla Jeremy Sisto, Desmond Harrington och the babe Eliza Dushku.
Detta var bland det töntigaste och mest förutsägbara jag sett på länge. Den handlar i stora drag om en man som kör vilse mitt ut i skogen i West Virginia (kan det bli mer redneck?) och krockar med ett gäng ungdomar.
Fyra av dom ger sej av för att leta reda på civilisation och då går det ju som det alltid gör i billiga skräckisar.

Tio minuter in i filmen hade jag och min kompis redan förutsett vilka som skulle dö och i vilken ordning.
The bad guys såg ut som förvridnas grottmän alternativt orcher som inte platsade i Sagan om ringen. FAIL!
Givetvis hade vi alla rätt om dödsfallen. Det var helt solklart.
Filmen var så mycket Texas chaninsaw massacre (med Jessica Biel) å har man sett den ena behöver man inte se den andra.
Men helt klart roande film om man är ute efter en riktigt B-skräckis, riktigt roligt att sitta och säga alla repliker innan de var sagda och förutspå händelser som givetvis hände.
Skräckfaktor? Noll.
Inte ens Frida som kissar på sej till alla skräckfilmer blev rädd :P
Pluspoäng? Eliza!


Eden Lake
Ännu en skräckfilm, från 2008 med Michael Fassbender och Kelly Reilly i huvudrollerna.
Handlar om ett übersnuttegulligt kärlekspar som åker till Eden Lake på kärleksemester.
Väl på stranden blir de störda av en bunt småungar, som till en början bara är högljudda och uppkäftiga, men givetvis spårar det ur.
Dock inte direkt, det var en seg start på filmen. Första timmen satt jag nästan och sov.
Det var alldeles för mycket blod-skrik-lera för min smak och ingen skräck.
Relativt förutsägbar också tyvärr. Sista halvtimmen av filmen hände det iaf lite men då blev man bara helt sjukt förbannad. Riktigt arg!
Kan säga att det var 1toch 27 minuter som jag kunde ha spenderat på nåt roligare, typ peta ut ögonen, klippa av mej tårna eller annat mer kreativt än denna film.
Besviken!!
Skräckfaktor: noll
Pluspoäng: Svårt att avgöra. Skulle vara ena ungens skotska dialekt. Me love scottish. Dock var den så extrem att man knappt fattade vad han sa, så lite minus där

Och nej, jag är INTE bra på att recensera filmer, just därför skriver jag bara kort om vad jag tyckte om dom, inga djupare analyser här inte. Det blir bara fail ändå.


Kommentarer
Postat av: Andie

jag gillar hur du recenserar filmer, du använder ett så kreativit språk.

2009-12-11 @ 22:05:36
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: maria

oh tack andie baby

2009-12-11 @ 23:48:45
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: jonas

så jävla bra språk:)

2009-12-12 @ 11:02:59
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: maria

tack jonas <3

2009-12-12 @ 11:46:20
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: