julshopping

2009-11-25 19:37:59
Idag stod julklappshopping på schemat. Blev lite av en rivstart på dagen bara. Puffen väckte mej strax före halv ett och jag fattade knappt vart jag var ens en gång. Just efter skickade Jessica sms och sa att hon var redo att åka.
"Vi ses klockan ett" blev mitt svar.
Kläder flög runt, jag virrade fram, posten åkte ner i väskan.
Ut en runda med hundstackarn, kolla så ansiktet satt på plats och så iväg.
Jessica är en såndär traditionell människa som anser att man SKA HA julpynt och ville jag inte anstränga mej så skulle hon då minsann göra det åt mej.
Hennes vrede ska man passa sej för så det blev väl lite julpynt inhandlat.
Inte det att jag inte tycker det är fint, förstår bara inte grejen med att pynta en massa när man ändå bara ska ha det en kort stund. Känns so ovärt.
Nåja, ljusslingan jag köpte var inte alltför julig och kan därför få sitta uppe året runt. (Bild kommer när den är uppsatt)
Det blev en del klappar inhandlade, som jag inte tänker visa bilder på, man vet aldrig vilka som läser, men även lite småpryttlar till mej själv. Kan ju inte låta bli

Känner mej väldigt nöjd med alla inköp även om det inte är speciellt roligt att kolla kontot nu. Nu får minsann en del juklappar vänta till nästa månad, har ju fem dagar på mej att shoppa då oxå.

Min bror sa även åt mej idag att inte handla för mycket saker till Moa. Jag har ingen aning om vad han pratar om. Vad menar han? På julafton tänker jag minsann förklara att såna ord är inget jag förstår. Å sånt trams som att jag ska köpa saker till henne istället för till dom vet jag inte heller vad det är. Bror är bäst och därför får han oxå klappar. Punkt :)

Kommentarer
Postat av: Andie

Mig kallar de julfaschist men jag har faktiskt inte hunnit köpa en enda klapp ännu så där är du faktiskt duktigare än mig. Julpyntet såg jag över igår och det är fyra flyttkartonger plus, julgranen då det vill säga och en hylla med julgardiner.



Jag tycker det är kul att pynta och man blir så glad av allt glitter och glam! För om Jessica hjälper dig att pynta kanske de riktiga julkänslorna kommer på plats också :-D



(det var inte meningen att det skulle bli en novell men what the hell lixom, det handlar ju om jultraditioner)

2009-11-26 @ 07:34:36
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: maria

haha inte lite julpynt du hade andie :P jag har ju typ noll. ägde julgardiner, men nu äger jag bara nästan. hittade bara den ena.

men jo, kanske jag kan få lite julstämning med pynt, den som lever får se :P

2009-11-26 @ 12:00:55
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: