blodsband

2010-04-14 12:20:40
Ni som känner (till) mej på fäjjsbook vet ju att jag sett rätt mycket vampyrserier senaste tiden så jag tänkte att jag skulle ta och blogga om favoriten, Blood ties.
Blood Ties är en kanadensisk serie från 2007 som handlar om Vicki Nelson (Christina Cox), en ex polis som pga ögonsjukdomen Retinitis Pigmentosa istället gått över till att jobba som privatdeckare med nyöppnad firma.
I sitt liv har hon även Mike Celluci (Dylan Neal), som vän och ex-partner, både proffisonellt och privat.

Under Vickis första fall, som tycks ha en del övernaturliga element över sej träffar hon den 480-åriga Vampyren Henry Fitzroy (Kyle Schmidt) som hon kommer att samarbeta med.

Det intressanta här är att Henry är baserad på en verklig person. Henry Fitzroy, Duke of Richmond, son till Henry IIIV, som dog av sjukdom vid 17 års ålder.
I denna serie blev han gjord till vampyr vid samma ålder. Catchy :)

Serien är inte enbart fokuserad på vampyrer, det förekommer faktiskt bara ca tre st genom hela serien, men en hel del demoner, shapeshifters, spöken och andra övernaturliga filurer.


Klart en av de bästa serierna jag har sett, givetvis blir den inte sämre med två så läskigt snygga huvudroller.
Jag må vara all women men Henry kan få även mina knän att bli lite geleaktiga :P

se trailer

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh också helt inne i olika vampyr serier just nu. Ska försöka få tag i den här också :)

Sett Being human? ananrs rekommenderar jag den ifall du gillar vampyr serier. :)

2010-04-14 @ 12:54:47
URL: http://mepublished.blogg.se/
Postat av: maria

sandra: det har jag inte men massa tack för tipset

2010-04-14 @ 12:56:13
URL: http://janemary.blogg.se/

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: