Lite politik bara

2010-08-30 17:41:44
Det pratas mycket politik nu och jag har känt ett tag att jag skulle ge mej in på politikbloggande oxå, men inte just nu. eller jo, fast inte så avancerat.
Jag har funderat på varför det är så hemligt med vad man ska rösta på?
Man får ofta frågan ifall man ska rösta och sen "på vad...om du vill berätta"

Varför skulle jag inte berätta? Varför kan inte folk stå för sin politiska åsikt öppet?
Jag har aldrig riktigt fattat den grejen?
Nån som vill förklara det för mej?
Men okej, jag kan förstå att folk inte vill berätta för just mej om de tänker rösta på Moderaterna. Ingen vill ju direkt ha ett knäckt näsben.
Men i övrigt lixom.

Så, ja, jag kan erkänan här å nu att jag tänker rösta rött. Blir väl änna sossar

Kommentarer
Postat av: B.Lus

fattar inte heller dedära, är tabu å fråga. Är som du säger, varför är d så svårt å säga var man står?!



muppar

2010-08-30 @ 19:38:51
Postat av: Andie

Tyvärr är det just sådana här ämnen som startar krig. Det samma gäller religionsfrågor. Det är därför det är tabu och folk orkar helt enkelt inte försvara sin åsikt hela tiden från människor som inte har en egen åsikt ev är moderater.

2010-09-01 @ 21:27:11
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: MaliN

Jag förstår inte heller varför man ska hysscha med vad man röstar på. Jag var och röstade idag och röstade självklart rött :)

2010-09-01 @ 23:18:31

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: