bättre sent än aldrig, right?

2010-02-27 16:13:03
Malin ställde en fråga för skapligt länge sen som jag tänkte att jag skulle ta tag i att svara på nu

Var tror du att du hade varit idag om du inte drabbats av anorexi?

Jahadu, miljonfrågan ja.
Och vart börjar jag svara?
Ätstörningen har ju varit en del av mitt liv så länge, det är svårt att sätta fingret på när den egentligen blev ett problem. Ja, såklart att den alltid har varit ett problem, men när det blev för mycket.

Jag tror som så, att hade jag inte blivit så sjuk som jag blev under 2008 hade jag nog startat med arbetsträning tidigare, kanske redan för ett år sedan, men svårt att spekulera i.
Det är så mycket som jag tror skulle ha varit annorlunda egentligen, fast ändå kanske inte. Jag vet inte vad som är sviter av sjukdomen och vad som hör till annat.
Vissa relationer hade säkert varit mycket bättre, men vissa hade ju inte funnits alls.
OM jag nu ska se något positivt i det hela så tror jag att jag på ett bättre sätt lärt mej hur jag själv funderar.
Men jaha, nu skulle vi ju prata om vad som hade hänt och det INTE varit såhär.
Egentligen är ju mitt enkla svar:Jag vet inte.
Jag kan inte veta det, men klart att det finns funderingar.
Jag tror helt enkelt bara att jag skulle ha kommit en bit längre i min arbetspraktik, kanske inte längre vara sjukskriven.
Eller så hade jag blivit bulimiker elller något.
Det här var svårare att svara på än jag trodde. Hm, nåja jag får spåna mer på det och så kanske jag utvecklar detta svar mer vid annat tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Malin

Du får gärna vidareutveckla den här frågan. Inte bara just ätstörningen utan var du hade varit idag om du inte blivit sjuk.

2010-02-28 @ 01:37:11
URL: http://pumlans.blogg.se/
Postat av: Only Me

Jag tror att du underdriver sjukdomen lite Mary. Minns du inte hur varje minut av livet under ÅR var tillägnat Ana? Varje sekund. Vare sig du sov eller var vaken så fanns hon där?

(fast å andra sidan, hade inte Ana varit din "allierade" hade du säkert hittat ngn annan lika destruktiv "vän")



Jag tror att det mesta i ditt liv varit annorlunda om Fröken Ana aldrig visat sitt fula tryne.

På gott och ont.



Kram <3 sötnöten



(kanske utgår jag bara från mej själv?)

2010-02-28 @ 01:50:06
URL: http://onlymememe.blogspot.com/
Postat av: Only Me

Tillägga: Min verifikationskod blev "re suris" . Haha. Well?

2010-02-28 @ 01:52:18
URL: http://onlymememe.blogspot.com/
Postat av: mary

Only Me-re suris: du har rätt, jag har lätt för att underdriva och bagatellisera det. vill väl kanske inte riktigt inse vad man gjorde med sej själv och hur sjuk man var. buh



Malin:haha jo kan jag nog göra, men när frågan är vad som skulle hänt om jag inte fick anorexi så utgick jag ju från det :P

2010-02-28 @ 10:27:02
URL: http://janemary.blogg,se

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: