ordinary day

2010-01-07 00:08:24
Detta blir lite av ett knäckebrödsinlägg men tänkte bara dela med mej lite om dagen.
Blev lite småbrutalt uppväckt av portelefonen vid 12-tiden. Eller var det kanske vid 11 redan? Nåja, det var iaf Marielle som kom å hälsa på med ett packe mazariner så jag satte sprätt på Bosse Bubbla.
Jag och sötnos har inte träffats på gud-vet-när så det var jättekul att catcha up lite med henne, med gott fika.
Fick även mina julklappar. Leopardmönstrade öronmuffar, en leopardmönstrad kaffemugg, en hello kitty-plåtask med snuskiga godisar och en rosa PS2 handkontroll. Whee.
Tanken var att hon skulle trycka en tröja till mej med texten Ninjaflata, men miffot som hon köpte tröjan av på tradera kunde skicka den typ om en kvarts miljon dagar. Boooh!
Fick ju pinsamt erkänna att jag inte hade hunnit skaffa något till henne än men jag har ju iaf min ide, måste börja skrida till verket med den.
Ett par timmar med kafffe, roliga samtalsämnen och en del skratt hade klockan blivit halv fyra och det var dags för mej att dra mej vidare på barnvaktsuppdrag.
Jag införde ny regel:Det är trettondagen, det är presentdag. Hade ju en t-shirt, en kofta, ett par strumpbyxor och en mjukisenhörning med mej. Jag har alltid nån present med mej till Moa så jag måste ju börja hitta på ursäkter varje gång haha
Vi hade massa mys när föräldrarna hade avlägsnat sej (Avatar i 3D stod på deras schema), vi lyssnade på musik, läste sagor, kramades och fotade lite :P
Hon var så trött men ville minsann inte sova, det blev tre vändor till sängen innan hon hade ro att ligga kvar. FisMoa :)
Vi spelade hennes ringsignal ett par miljoner gånger, det är ju hennes vaggvisa men nu måste vi förhandla fram en ny mest för att den inte finns (tror jag) på nya mobilen och så gör att jag börjar bli helt galet less på den. Visst kan jag sätta mitt gamla ogiltiga SIM-kort i gamla mobilen och spela den men orka! Nej, vi måste ha en ny, helt enkelt. får ladda ner..eeuhhhmm...KÖPA hem nån barnvissa typ trollmor och lägga in på telen. Den tycker minsann lilla GoaMoa om.

Till slut somnade hon iaf och jag parkerade mej vid datorn och browsade (svenskt ord?)bland bilder och hittade en gammal bild på brodern. Hade sett det förut för flera år

sedan men jag garvade precis lika mycket den här gången. han är baske mej inte frisk.
Sorry bror, nu hänger jag ut dej i ditt esse.
Oh yes, I löööv ma bro!

Nej jag måste sluta skriva nu, min imovane har kickat in och jag har svårt att hitat av rätt tangenter.
Sleepy time it is, imorrn måste jag upp i ottan och låtsas ha ett liv :P

Adios!

Kommentarer
Postat av: rantalicious

Ja det tycker jag också och jag ser verkligen inget fel med det. Man har ju kunnat umgås med sitt ex innan så varför ska man inte kunna det nu? Bara för att man går skilda vägar betyder det väl inte att man ska hata den för evigt? Kram

2010-01-07 @ 17:44:35
URL: http://www.metrobloggen.se/rantalicious
Postat av: marielle

vill ses igen snart ju, miss you!

2010-01-08 @ 15:29:39
URL: http://ellieloo.blogspot.com

REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: