Bilddagboken påminner

2011-08-02 15:59:51
Idag, för tre år sedan satt jag hemma hos en kompis och drack vin. Idag, för tre år sen hade jag ett bmi på lite drygt 15 och tyckte jag var störst av alla.
För tre år sen var jag sjukare än nånsin.
Först nu ser jag hur jag såg ut. Jag ser hur mager jag var, jag ser smärtan i ögonen.
Jag kan se paniken genon mitt leende.
En påminnelse om att jag alrig vill dit igen.
En påminnelse om hun mycket jag kämpat sen dess.
Hur jag velat ge upp och återgå till den låga vikten.
En vanlig tanke var att "jamen nu vet jag ju att jag var smal vid den vikten, nu kan jag gå ner till det å stanna".
Så funkar det ju inte, det vet jag.
"you can never be too thin"
Bullshit!

Jag kämpar fortfarande mot anoreximonstret men det går lättare nu än för bara något år sen.
Jag har ett sundare tankesätt som inte störs lika lätt av anorektiska tankar, men det är en evig kamp. Dock en kamp jag inte tänker ge upp.

Lägger upp bilden som startade detta. Jag är medveten om att den KAN vara triggande så scrolla neråt om ni känner att ni fixar det.


















Kommentarer
Postat av: Nathalie

Den är wicked! =)

2011-08-02 @ 18:02:28
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Yolanda

Vilken kämparglöd du har! You go girl! :)



Själv kämpar även jag med anorexi och just nu går det bättre än på länge, vilket är en otrolig lättnad.



Kram

2011-08-02 @ 23:57:54
URL: http://bergochdalvanaa.wordpress.com
Postat av: Andie

Det är verkligen bra att du har lyckats vända på ditt liv och på de negativa tankarna. Du är en underbar vän och jag vill aldrig, inte se dig så igen. Kramen

2011-08-03 @ 19:38:16
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Saari

Det där lilla leendet lurar inte ens dig själv. Din ögon var skrämmande tomma... Men du har gjort det och gör det varje dag, du ger den mest dödliga psykiska sjukdomen en känga. Äta eller dö!

2011-08-04 @ 15:02:41
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Mia

Du är vackrare och mer levande nu! Jag tycker att du och Saari är fantastiska och det skulle vara kul att träffa er IRL någon dag. Jag har haft anorexi i 20 år men nu är jag friare från den än jag någonsin varit.



Kram Mia


REGLER:
- det finns inga regler. Just speak your mind.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: